Dag 3 ROV 95 km

Nederland, Goor

Na een goede nachtrust stond het ontbijt al weer klaar met een gekookt eitje. Nog voor het vertrek een kopje koffie en tegen half tien weer op de fiets richting Oldenzaal via de Oude Weerselose weg. Om Oldenzaal te verlaten richting de Lutte zat er weer een klim in de route, maar daarna een mooi pad langs rododendrons die vanzelf al uitgebloeid zijn. Dan over een heel smal paadje over de Es tussen de mais door, die hier al heel hoog gegroeid is. Door de Lutte ging het langs de Hellehond en verder naar Losser via Duitsland door tweemaal de Dinkel over te gaan. In Duitsland staat een immens klooster van de Franziskaners met opleidingsinstituut helemaal buiten de bebouwing. De route naar Lonneker gaat over onverharde wegen waarvan het zand soms al mul is, daar ga ik koffie drinken op een terras met appeltaart waar ik even op moest wachten. Dan begint het te spetteren en schuif ik mijn stoel onder de overkapping. Met mijn regen- windjasje aan gaat de route verder en merk ik dat ik mijn goede regenjas thuisgelaten heb. In Enschede is het weer droog dus uit de jas, maar later richting Haaksbergen spettert het weer dus jas weer aan. Als ik op de heide ben begint het te rommelen en kan ik met twee andere echtparen schuilen in de schuilhut tot het weer lichter wordt aan de horizon. Het weer knapt weer op en zo rijdt ik verder richting Diepenheim en langs een watermolen. Voor Diepenheim langs het Oranje museum rijd ik naar Goor en ga een Kennisje opzoeken. Ze blijkt mij te volgen op Pindat, dus kijkt ze niet vreemd op dat ik voor de deur sta. Na gezellig gekletst te hebben, zoek ik mijn overnachtingsadres op en ga later Goor in om te eten. Eerst zoek ik een geldmarkt maar kom niet op de juiste plek totdat mij een veldmaarschalk tegenover de tapperij midden in Goor gewezen wordt, zodat dat ook weer opgelost is.