Dag 1 ROV 108 km

Nederland, Meppel Haverstuk

Vanmorgen met de auto en de fiets achterop naar Meppel gereden om daar de auto te parkeren. Alles verliep voorspoedig en om twintig voor tien zat ik op de fiets om de route hier te beginnen. Vanuit Meppel volg je eerst het Reestdal, waar de Reest de grens vormt met Drenthe tot halverwege Dedemsvaart en Slagharen. Het eerste gedeelte reed prachtig over een weg met nieuwe asfaltlaag. In IJhorst ging de route langs de uitzicht toren en langs een mooie oude Zaalkerk. Voor Dedemsvaart kwam ik langs een prachtig bloeiend heideveld en reed ik door een streek waar ik nog niet eerder geweest was. Zo ook Dedemsvaart wat ik niet kende en waar kalkoen stonden en een turftjalk in het kanaal bij een museum. Daar kon ik ook geld pinnen dat ik nodig heb om de slaapadressen te betalen. Onderweg werd de route gelardeerd door prachtige veldbloemen zoals kattenstaarten en wilgenroosjes en andere bloemen.
Na Dedemsvaart kwam ik dus langs het begin van de Reest, die geen bron heeft maar een paar slootjes water geeft aan de beek. In Slagharen kwam ik langs het recreatiepark waar we met ons gezin ook wel geweest zijn, maar was toen nog een gewoon ponypark was.
Voorbij Lutten was een rustpunt waar ik koffie wilde drinken, maar er kwam geen koffie uit de automaat en toch maar een broodje gegeten en een pakje appelsap gedronken. Heb de route helemaal gevolgd tot Coevorden en toen verder naar Gramsbergen. Daar ontdekte ik dat mijn telefoon bijna leeg was en zocht mijn powerbank, maar die had ik thuis aan de oplading laten zitten herinnerde ik mij. In Hardenberg heb ik bij de Hema een nieuwe gekocht en koffie gedronken bij de Brasserie en mijn telefoon weer opgeladen. Daarna kon ik weer verder richting Bergentheim maar nam een kortere route, vandaar naar Sibculo en Geesteren. Vanaf Tubbergen richting Weerselo, waar ik kwart over vijf bij Corry aankwam en na 108 km gereden te hebben zonder de ondersteuning te gebruiken, zal vannacht wel goed kunnen slapen.