Dag 22 Terugreis naar huis

Nederland, Sneek

Vandaag hebben we geen foto’s gemaakt omdat het minder goed weer was. De rit om tien uur naar het station was eerst nat maar het werd droger. De trein kwam op het goede spoor aan en vertrok redelijk op tijd. We hadden wel moeite de fietsen weer omhoog in de trein te krijgen en helemaal niet aan de hoge haken wat de conducteur wilde, anders konden er geen mensen met grote koffers langs. We hebben het zo maar gelaten en zijn bij de fietsen gebleven, terwijl onze gereserveerde stoelen aan het andere eind van de lange trein waren. In Osnabrück bleek de de geplande trein niet te rijden en hebben we gewacht tot de trein naar Amsterdam ging. Hier ging de conducteur ook te keer dat de fietsen anders moesten staan maar er was gelukkig voldoende plek. Hanny in de ene wagon en Ria en ik in de andere wagon. Tot Hengelo hebben we samen gereisd en ben daar uitgestapt om naar Zwolle en Heerenveen te reizen. Toen nog de laatste 22 km op de fiets met de turbo aan naar Sneek, waar ik vlak voor Sneek nog een regenbui kreeg. Wietske was blij dat ik weer thuis was en stond mij al op te wachten op het parkeerdek. Het was een mooie fietstrektocht naar Kopenhagen, maar we waren blij dat we de ondersteuning zo nu en dan konden aanzetten. We hebben maar één echt slechte dag gehad dat het stortregende, maar meestentijds was het droog en niet erg warm, daar kun je je wel op kleden. Misschien volgend jaar weer samen een rit maar dan zonder treinreis en wat korter dan drie weken. Iedereen bedankt voor de reacties en opwekkende woorden.

Dankjewel voor al je verhalen en foto's. Blij dat je heel thuis bent.

Marchel Tissingh 2024-06-15 21:23:52

Lekker slapen in je eigen bed.Met een groet , ook voor Wietske.

Anneke 2024-06-15 21:44:26

Gelukkig weer gezond thuis bij Wietske. Dankjewel dat we jullie zo goed konden volgen. Tot de volgende keer. Een goed weekend.

Corry 2024-06-15 21:56:59

Welkom thuis Mooie reis hebben jullie gemaakt. Jammer dat de treinen niet echt fietsvriendelijk zijn qua in- en uitgang.

Wouter 2024-06-15 22:02:25

Fijn dat jullie goed thuisgekomen zijn. En…..verrijkt met nieuwe ervaringen. Alhoewel jullie aan de treinbelevenissen liever niet herinnerd willen worden, denk ik. Dank dat ik via de blog mocht meegenieten.

Elly 2024-06-16 09:36:02

Goed te lezen dat jullie deze fietstocht weer tot een goed einde hebben gebracht. Mooie herinneringen opgehaald. In 2018 nagenoeg dezelfde fietstocht gedaan, alleen toen via Malmö en Trelleborg de nachtboot naar Travemunde/Lubeck genomen --> nog steeds tevreden over toen die keuze.

harms.reizen 2024-06-16 18:43:51

Fijn Ellert, dat het allemaal gelukt is.