Dag 18 Kopenhagen

Denemarken, Kopenhagen

Het regende vanmorgen dus zijn we eerst thuis gebleven om 11.00 uur op stap gegaan naar een spoorstation waar we in de trein stapten, maar te laat er uit en toen verder met de metro naar het Oststation, dat ging ook niet goed want we waren een station Terborg uitgestapt. Toen weer een halte verder en overstappen op een andere metro en zo kwamen we op onze bestemming, om het beeldje van de zeemeermin te zien. Daar was het druk met toeristen ten moest je bijna in de rij staan om een foto te maken met jezelf, dus maar gauw een selfie gemaakt. Vandaar liepen we naar het kasteel dat een garnizoen soldaten herbergt en geen luxe slot is. Na de lunch gingen we richting de city en kwamen langs de Marble Church wat een stiltecentrum is in de stad. Het Amalienborg museum staat er tegenover met Palace. Verder gaand zagen we de gekleurde huizen van de Nyhavn en liepen door naar de beurs die laatst voor de helft is afgebrand, wat een triest gezicht oplevert. Eerst keken we nog even in de Holmskirke, die niet erg oud is maar wel imposant. In het nationaal museum bekeken we de museumwinkel in het gebouw, maar de artikelen waren daar erg duur. Toen liepen we weer naar het Raadhuis en de winkelstraat met souvenirs in, om te vinden wat we zochten. Nu nog naar het hoofdstation om te zien hoe we weer op ons slaapadres kunnen komen en daarvoor een kaartje kopen voor drie bejaarden, na enige moeite lukte het. Met de trein terug en op de goede stations uitgestapt en overgestapt kwamen na zes uur weer binnen en hebben het vanmiddag verder droog gehouden.

Weer een leuk verslag en mooie foto's.