Dag 15 Denemarken 66 km

Denemarken, Faxe Ladeplads

Het waait weer hard vandaag uit het zuidwesten, daarom hebben we het eerste gedeelte van de rit wat tegenwind, maar we dalen ook een groot gedeelte. Bij Elmelunde staat een mooie kerk met prachtige beschilderde muren en plafond. Verderop komen bij Stege met de stadspoort die gerestaureerd wordt. We zagen Stege gister al liggen over het water dat leek een binnenmeer maar het water was verbonden met de zee, want we reden over een brug waar door je in het meer kon komen. Nu fietsen we over een nieuw verbreed fietspad langs de verkeersweg richting Gammel Kalvehave waar we van het eiland Møn afgaan over een hoge brug. Daar zoeken we bij de kerk een bankje een beetje uit de wind om koffie te drinken. We komen vandaag op dit stuk route nr 9 veel meer fietsers tegen of voorbij richting Kopenhagen. Het weer blijft fris maar vandaag geen regen gehad. We lunchen bij een bankje met een kar met straatverkoop. Zo schiet het hard op naar Faxe Ladeplaats waar we boodschappen doen en weer terug fietsen naar de Bistro waarboven we een appartement hebben voor de overnachting en later gaan eten.

Gelukkig geen regen.eet smakelijk voor straks. Veel fietsplezier de komende dagen

Cobie den Oudsten 2024-06-08 17:02:56

Wij hebben in 2012 een rondje Oostzee kust route gedaan. Plm 900klm. Ook wij zijn in Kalvehave en op møn geweest. Er komen dus heel veel herinneringen boven. Het is een prachtig land met uitstekende campings. Heel veel plezier nog op jullie reis.