Dag 13 Denemarken 100 km

Denemarken, Stege

Vanmorgen zijn we om acht uur vertrokken vanMaribo, met nog niet veel wind maar wel erg fris. In Sakskobing stond de lachende watertoren. Een stuk verder zagen we een roedel reeën die de weg wilden oversteken maar toen ze ons zagen in het veld terug liepen en drie stuks al wel over de weg gingen. In Nykobing deden inkopen voor de lunch en konden daar een weg niet gaan en moesten omfietsen, en kwamen wel weer op de route. We besloten om de route niet in te korten en kwamen aan de kust waar veel recreatieparken met woningen staan. De zon scheen prachtig en de wind was ons vandaag weer gunstig gezind uit het zuidwesten langs de zee en door bos, zodat het leek of we op een Waddeneiland fietsten. Na de middag pauze betrok de lucht boven land en kregen we later nog een licht buitje. In Stubbekobing moesten we met het veer overvaren naar Bogø , waar veel fietsers meegingen. Van Bogø moesten we over een dam naar Møn en fietsten door zwermen muggen die bij het water vliegen en gelukkig had ik een bril op zodat ze niet in je ogen kwamen en je mond dicht houden. Ook hier hebben we de trouw de 8 gevolgd en kwamen langs een hele mooie kerk met Fresco’s op het plafond en muren. Nog een aantal kilometers en we kwamen in Liseby, om te eten zijn er geen mogelijkheden, dus we hebben boodschappen gedaan in Damme drie km hier vandaan. Nu maar aan de soep en maaltijdsalade.

Veel km’s vandaag! Maar ja met wind in de rug is het voor jullie inmiddels een ‘peulenschilletje’ denk ik. De klaprozen applaudisseren voor jullie! Geniet van de avond en een frisse start voor morgen.

Elly 2024-06-06 20:54:11

Vermoedelijk heb ik toch een paar verslagen gemist? maar nu ben ik weer bij de les. Prachtig dat interieur van dat kerkje bij Liseby. Nu op naar Stege