Dag 12 Denemarken 71 km

Denemarken, Maribo

Het had vannacht geregend en herwaardering nog zwaar bewolkt toen we op de fiets stapten, dus hadden we de regenkleding aangedaan. Het waaide ook hard uit het noordwesten windkracht 4, dat we hebben sommige stukjes met de ondersteuning gedaan terwijl het vlak was maar vlak langs de zee waar de wind vandaan kwam. Om een slinger af te snijden zijn we een stukje binnendoor gegaan en kwamen in Sjunkeby met een bijzondere molen en even verderop een leuk kerkje. Nu kwamen we weer langs de zee en fietsten in oostelijke richting voor de wind ongeveer 25 km tot we in Rødbyhaven kwamen. Daar zouden we wat kopen bij de Rema maar die bleek gesloten vanwege een nationale feestdag van de grondwet. Dus terug fietsen naar De Lidl die op dat moment nog wel open was. Bij Rødby hebben we in een bushokje gepauzeerd en gingen daarna verder via een oud spoorlijntje naar Hereby. Een stuk verderop kwamen we weer op het spoorlijntje terecht tussen de boompjes wat een beetje lijte gaf. In Maribo waren ook alle winkels gesloten en het was nog voor drie uur toen we daar aankwamen dus eerst maar op een winderig terrasje gezeten. Tegen vier uur waren bij het overnachtingsadres, een oude zeer grote boerderij Landhuis met zijvleugels waar B&B mogelijk is. Wel moesten we de lakens nog bij huren en zelf je bed opmaken. Daarna zijn we drie km terug naar de stad gereden om te eten.

Jammer dat bij de plaatjes de tekst ontbreekt en dat ik via de kaart moet gokken wat waar bij hoort.