Dag 9 Denemarken 85 + 6 km

Denemarken, Assens

Vanmorgen zouden we ontbijten bij de Mac maar die had alleen maar donuts en geen croissantjes dus maar naar de Lidl om te zien wat daar was. We kochten chocobroodjes en een yoghurtje, die we op een bankje bij de Burger King hebben genuttigd, terwijl onze fietsen nog bij de Lidl stonden. Toen we bij de fietsen kwamen merkte Ria op dat haar fietstassen open stonden en ontdekte ze ook dat haar zadeltasje met de extra ketting die verplicht is vanwege de verzekering, weg was. Ook Hanny miste haar zadeltasje met een reserveband. Dat was een lelijke domper op deze dag, maar gelukkig waren de fietsen er nog wel en stonden op slot. We hadden wel een knaap op een mtb fiets zien ronddraaien maar waren toch zeer verbaasd dat dit ons overkwam. Er zat niets anders op dan verder te fietsen Kolding uit die ons een nare smaak achterliet.
Het was een heel geslinger om in Fredericia te komen, buiten de stad was een groot data center van Google. Langs de invalsroute waren allemaal groot winkelbedrijven waar we wat kochten voor onze lunch. Nadat we over de brug van de Kleine Belt gereden waren vonden we een mooi plekje met uitzicht op de bruggen om wat te eten. Het vervolg van de route ging weer aardig op en neer met zo nu en dan uitzicht op water of lang water heen fietsen. De Wedelsborg lag wat van de weg af, maar was verder weinig van te zien daar het helemaal ingepakt was voor restauratie en privé terrein waar niet verder mochten. Dan maar door naar Assens waar we wat dronken en de maaltijd nuttigden om dan nog zes km naar het overnachting te gaan. Het is een eenvoudige woning helemaal voor onszelf.

Mooi en droog weer zo te zien (het is jullie zo gegund na al die slechte dagen met regenen)en mooie foto's.

Gerrie 2024-06-02 17:01:13

Wat is Denemarken toch een mooi land.Geniet er vann.šŸ¤š

Anneke 2024-06-02 19:46:39

Wat een kater! Blijft onbegrijpelijk dat dat gebeurt. Probeer het uit jullie hoofd te zetten en geniet vooral van alle mooie ervaringen onderweg. De foto's zien er in ieder geval zeer aantrekkelijk uit.

Elly Gijtenbeek Heijstek 2024-06-03 09:26:27

Inderdaad een domper Je kunt de hielen niet lichten of onverlaten tasten toe maar de mooie omgeving en het lekkers weer maakt veel goed.