Dag 8 Denemarken 78 km

Denemarken, Kolding

Vanmorgen hadden we ontbijt in het hotel waar meerdere gasten waren zoals een voetbalteam uit Duitsland. In Aabenraa zijn wij met twee van onze kinderen al eens in de buurt op een camping in een huisje geweest. De route ging eerst denk ik over een oud spoor want het klom gestaag naar 50 m. In Lokt Kirkby stond die immense kerk en in Genner kwamen we weer op zeeniveau aan het water waar we koffie dronken. Hanny neemt heet water mee uit het hotel. Het was druk in Haderslev, maar we beseften niet dat het zaterdag is en we al meer dan een week onderweg zijn. De Dom is daar prachtig, vooral met een bruidspaartje erin. In een supermarkt kochten we een broodje om die later op te eten bij de kerk van Morris. De kerkjes zien er van buiten en binnen mooi uit. In Christiansfeld is een mooie hoofdstraat die op de Werelderfgoedlijst staat en een prachtige Zaalkerk. We moesten vandaag weer veel op en neer en de totale stijging was 500 m, dat ga je dan ook weer heerlijk naar beneden. De totale stijging bereikten we ook door bij de Skamlingbanken omhoog te gaan tot 100 m. Het hoogste punt van Zuid Jutland met een prachtig uitzicht rondom. Heerlijk afdalend kwamen we in Kolding en na enig zoeken kwamen we op het adres. Eerst omhoog naar de woonverdieping en dan weer naar beneden naar de logeerkamers. We zullen nu kijken of we in deze wijk wat kunnen eten. Allemaal een goed weekend.

Prachtige fotoserie eeen dan die blauwe lucht. Morgen de bezochte plaatsen op de kaart bekijken en de toelichting betreft de bezienswaardigheden

Diny Leijsen 2024-06-01 21:58:02

Jullie werden met tromgeroffel binnengehaald, zie ik. En dat alles onder een strakblauwe lucht. Dat maakt de klimmetjes onderweg wat lichter denk ik. Ik heb jullie nog niet over de wind gehoord. Zeker in de rug? Genieten van dag 9 vandaag. Het gaat inderdaad snel. Voor je het weet zitten jullie weer in de trein. Groetjes alle3