Dag 6 Denemarken 69 km

Duitsland, Sleeswijk

Ons overnachtingsadres was in de middel of noware, maar gelukkig was er aan de B 77 een snackgelenheid waar we wat konden eten en ernaast was een bakkerij waar we vanmorgen een broodje konden kopen. Daar konden we de route ook weer oppakken, nu niet langs de drukke B77 maar door de landerijen en bosgebied. Op weg naar Rendsburg waar we het Nord-Ostekanaal moesten oversteken. We kwamen aan bij de fietserstunnel, maar de lift was buiten gebruik en werden we door de mensen daar met de fiets geholpen om de roltrap af te gaan. Aan de andere zijde deed de lift het wel, maar waren niet met het Swebefähr overgegaan dus daar heen fietsen en weer mee naar de overkant. Na korte stop wilden we weer met het veer over het grote kanaal, maar toen had de Veerman een half uur pauze, daar wilden wij niet op wachten en zijn langs het kanaal gefietst waar we bij een veerpont aankwamen dus daar maar mee naar de overkant. Dus driemaal het kanaal overgestoken. Vanaf Rendsburg moesten we veel over onverharde paden en zandwegen, maar met de ondersteuning aan was dat wel te doen. In Kropp hebben we geluncht en de zon kwam er hoe langer hoe meer bij, zodat het zelfs warm werd. Verder ging de tocht om het vliegveld heen waar de straaljagers enorm veel geluid maakten bij het opstijgen. Zo kwamen we in Schleswig om half vier aan bij het hotel, dat pas om half vier uur open ging, dus eerst maar een verfrissing genomen, in een restaurant waar we vanavond heerlijk gegeten hebben. Na nog een wandeling door het park en langs de mooie waterbaai, onze rustplekken weer opgezocht.

Welke tunnel is dat? Gaat voor ons niet lukken een roltrap met een rolstoel en aangekoppelde handbike

Wouter 2024-05-30 16:08:13

De regen zal toch wel een keer stoppen.!! Ik weet dat Hannie(met Ellie) wel wat erger heeft meegemaakt maar een zonnetje zal jullie reis toch wel gezelliger maken!!

Cobie 2024-05-30 16:45:38

Fietsen kleuren goed bij de boot!