Dag 5 Denemarken 78 km

Duitsland, Brinjahe

Vandaag heb ik nog geen WiFi dat het verslag komt nog.
Deze keer zal ik op de telefoon mijn verslag maken, nadat we bij een Imbus lekker hebben gegeten en snel teruggefietst omdat er weer een bui aankwam. We hebben de hele dag veel regen gehad en de route ging eerst achter een rivierdijk van de Steur langs richting Itzenhoe. We hadden wel de harde wind mee en konden pas aan de rand van Itzenhoe een konditorij vinden. In Itzenhoe moesten we van de fiets af om door het centrum te komen er was een soort jaarmarkt met veel mensen op straat. We moesten een hele slinger om de stad maken en kwamen weer langs de Steur totdat we het bos ingingen en wat moesten klimmen. Verderop was het pad gebarricadeerd door een houtversnipperaar, maar we konden er nog net bij langs en moesten aan het eind onder het lint door kruipen. De pelgrim route die wij volgen gaat veel over twee stroken betonpad wat niet altijd glad ligt. Ook moet je oppassen niet naast de strook te komen. Voorbij Hohenlockstedt werd het bospad zo slecht dat we naar de Bundesstrasse gegaan. Nogmaals hebben we een stuk van de route gevolgd maar het weer werd zo slecht dat we voor Hohennesstedt besloten om langs de weg 77 te blijven rijden met de ondersteuning aan omdat het aardig op en neer ging. Tegen vier uur waren we bij ons adres en na een telefoontje konden we de sleutel onder een bloempot vinden.
Blij om de natte boel uit te kunnen doen en een douche nemen.

Wat een natte bende. Het lijkt Brabant wel. Toepasselijke fotos. Maar na regen komt zonneschijn hoor!

Diny Leijsen 2024-05-29 21:27:45

Wat een dag! De regen maakt het er niet leuker op.Hopelijk hebben jullie een rustige avond gehad,lekker gegeten en heerlijk geslapen.