Dag 3 Denemarken 70 km

Duitsland, Hagen im Bremischen

Gisteravond hebben we wel wat onweer gehad en zijn na de bui gaan eten bij de Griek Zorbas, je krijgt daar een heel bord vol vlees dat we niet helemaal op konden. Na een goede warme nacht zijn we naar de konditorei gegaan om een broodje te eten en zijn daarna vertrokken met wat bewolking maar ook af en toe zon. Het gebied waar we doorheen fietsten heeft heel veel rododendrons die haast allemaal al zijn uitgebloeid maar zo nu en dan waren er toch heel mooie hagen. Verder waren er heel veel boomkwekerijen om ons heen. Na 25 km hadden we een stop op een bankje van de bushalte omdat we niets anders konden vinden. Hanny zorgt voor heet water en dan heb je met oploskoffie een lekker bakje. Ondertussen was onze route terecht gekomen op de Jutland route die met stickers staat aangegeven. Die route volgen we tot Itzenhoe en gaan dan op de EuroVelo 3 route genaamd pelgrimsroute naar Denemarken. De Jutland route gaat niet door veel dorpen maar tussendoor Westerstede Bad Zwischenahn en omdat we voor de wind hadden ging het voorspoedig zodanig dat we de laatste winkelmogelijkheid voorbij reden zonder het op te merken. Dan toch maar een stop ergens en een mueslireep nuttigen en doorfietsen naar Övelgönne waar een dorpswinkeltje was waar we wat konden kopen voor we met het veer over de Weser naar Sandstedt gingen. De lucht dreigde wel maar de buien gingen ons voorbij en we kwamen om 15.00 uur al bij onze overnachtingsadres aan, wat er prima uitziet, mooie grote kamers. Op een camping is een restaurant open dat daar fietsen we straks heen. Groeten aan allen.

Gezellige en leuke foto's. Het eten,drinken en de slaapplekken zijn vergeleken bij de vorige reis vele malen beter.

Gerrie 2024-05-27 20:21:16

Al weer een fijn onderhoudend verslag. En hoe zo een lekker bakje koffie. Hoe komt Hanny aan het water? Wordt vervolgd