Florida City - Miami Beach

Verenigde Staten, Union City

Deze morgen uitslapen al zijn we toch rond 7u30 wakker. We puzzelen alles in de auto en vertrekken met de Nutella-pot naar het ontbijt. Die gaat al mee van in New York dus weinig choco gegeten de laatste weken.
In de Wallmart gaan we nog laatste boodschappen doen voor we naar Miami Beach vertrekken. Wij gaan op zoek naar ontbijt terwijl Roel nog eens naar de games gaat kijken en dobbelstenen van dungeons en dragons scoort. Karel en Chelsea bellen met Arno om de juiste Mister Beast chocolade mee te nemen. En dan zijn we klaar voor Miami.
We rijden eerst naar Little Havanna: de wijk van de Cubanen. Calle 8 is hun 5th Avenue. Gezellige winkeltjes en restaurantjes en veel kleurtjes en hier en daar Street Art.
Er is ook een Subway, maar we gaan de restjes voor picknick eten, tegen de zin van Vic. We rijden naar Key Biscane want een mooie picknickspot kan het misschien goedmaken voor Vic. Twee ibissen komen ons vergezellen maar Vic kan ze op afstand houden. Er liggen kokosnoten onder de bomen, ideaal voor een wedstrijdje kokosnoten werpen.
Vic en Roel claimen beide de wedstrijd gewonnen te hebben en omdat de officiële scheidsrechters in Parijs zitten laten we de wedstrijd onbeslist.
We vertrekken naar de Key Biscane vuurtoren en doen een klein wandelingetje over de dijk waar de vissers heel wat bovenhalen. In het water zitten ook mannen in duikpakken met een kleine lasso. We vragen ons af wat ze daarmee pakken.
En dan rijden we naar ons hotel aan Miami Beach. We rijden een stukje langs de bekende
Oceans Drive. Het rijdt er vol met auto’s die graag gezien willen worden.
Die van ons mag ook gezien we genieten van het laatste moment samen. Aan het chique hotel laden we alles uit en brengen het naar de kamers. Het chique hotel heeft een was-service maar geen wasmachine. We hebben nog een laatste wasje te doen. Francky brengt ons naar het wassalon, voor hij de auto terugbrengt en omdat ik 4G nodig heb moet Roel mee, we steken de was in en laten ons product staan terwijl we op zoek gaan naar wat verwennerij in de vorm van een milkshake. Roel vindt een leuk adresje iets verderop: de Sugar Factory. Het is een fancy diner met een roze bloemetjesmuur waar je milkshakes en cocktails kan bestellen. Ze zijn echt heel fancy als we het prijskaartje bekijken. Ik neem Nutella Banana en Roel gaat voor een big cookies and Cream. Na het bestellen gaat Roel de was in de droogkast steken. Hij is net op tijd terug voor aan zijn mega shake naar binnen te werken. Een van de dames in het restaurant is jarig en krijgt een taartje met vuurwerk en de 3 obers komen happy birthday voor haar zingen. Blij dat het niet mijn verjaardag is … Een andere familie bestelt een speciaal drankje met droogijs … waar rode en blauwe dampen uitkomen. Ze filmen alles zeer enthousiast maar het drinken verloopt minder enthousiast. Ook de dames van de verjaardag trekken tientallen foto’s in de zaak en vertrekken met een bijna onaangeroerd taartje en halflege drankjes. Wij nemen ook foto’s maar zuigen alles tot de bodem leeg … het was heerlijk.
In het wassalon is ons wasproduct gestolen, maar goed we hadden het waarschijnlijk niet meer nodig gehad. We missen de bus en moeten 20 minuten in de blakende zon wachten. Maar Roel bracht mij en de was veilig thuis!
Vanavond nog iets eten bij de Italiaan om de hoek. Het is overheerlijk … we overlopen de top 3 lijstjes van eten deze reis en de Italianen scoren bovengemiddeld! Daarna gaan we nog eens naar het strand! Het einde nadert …

De Mama

Machtige foto's en zalig dat Roel met jou in het roze etablissement wou voor die reuze milkshake. Ik zie het onze jongens nog niet snel doen...mooie herinneringen allemaal 😘

Ann 2024-07-25 07:29:44

Exotische stranden, leuk gezelschap en lekkere milkshake meer moet dat niet zijn voor weer een geslaagde dag. Veel plezier nog

Bieke 2024-07-25 09:52:09

Ik zucht al in jullie plaats, nu de droomreis ten einde begint te lopen...

Inge 2024-07-25 10:28:13

weer een heel mooi verslag en mooie foto,s

josiane dooghe 2024-07-25 10:54:30

Weer genoten...Wat moet dat voor jullie dan niet zijn.....Wens jullie een mooie afsluiter en veilig terugreis....

CarineDL 2024-07-25 11:07:14

Nog altijd verbaasd hoe mooi jullie verhaal is!

Mariette 2024-07-25 18:07:13

het blijft maar mooi

johny en christien 2024-07-25 20:26:56

Jullie stralen op de foto's! Mooi om te zien!