Fort Lauderdale - Florida City

Verenigde Staten, Union City

Vandaag rijden we via Miami naar de Everglades. Als we voor het rood licht wachten zien we 2 leguanen lopen. Eentje blijft mooi aan de kant de andere steekt de baan over. Onze buurman met zijn chique auto ziet dat we foto’s maken en vertelt ons dat de beesten de pest zijn. Dat ze alle planten opvreten. Ik stopte alleen voor mijn auto, als ik met een truck zou rijden, reed ik er gewoon over.

Het is is zondag alle mooie auto’s komen uit de garage. We naderen Hollywood Florida. Dat zien we aan de auto’s, de huizen en de grote boten ervoor. Op Ocean drive staan prachtige palmbomen en links veel resorts van de ex-president: Trump international Beach resort een aantal Trump Towers. De benzine is hier tot anderhalve dollar per gallon duurder dan de plaats waar we deze morgen tankten.
Hoe verder we rijden hoe groter de huizen en yachts. Een beetje verder komen we in een Art District vol met Street Art. En dan passeren we ongewild weer een Subway en toevallig is het beleg op… Vic is weer happy!
Na de middag brengt Taxi Karel ons naar de Everglades. Een goed muziekje in de auto, er wordt weer gezongen! Francky volgt intussen de tijdrit in de Tour!
Er valt weer wat regen maar 10 minuten later rijden we in de stralende zon op de snelweg waar in de middenberm zelfs palmbomen staan …
We komen aan in de Everglades en betalen voor de tour. De krokodillenshow en de feeding willen we niet maar die krijgen we er gratis bij. Het is toeristisch, maar goed, dan hebben we dat ook eens gedaan. We leren dat volwassenen krokodillen 2 tot 3 jaar zonder eten kunnen en dat mannen zeer territoriaal zijn, maar dat wist ik al … 1 mannetje voor 6 vrouwtjes, t is bij ons thuis een beetje anders. Er zijn ook andere dieren: slangen, Bobcats, papegaaien en struisvogels. Vic aait er eentje over de kop en krijgt het aan de stok met zijn jaloerse broer die hem bijt. Vic ziet er natuurlijk een lekker stuk uit!
We worden gewaarschuwd: wie vooraan in de airboat zit zal erg nat worden. Toch kiezen we vooraan want het is warm en beetje verfrissing zal goed doen. Ik haal nu en dan mijn fototoestel uit want de natuur is prachtig. Als de boot op dreef komt en een snelle bocht maakt zijn we nat… vooral aan de voeten.
We zitten niet veel fauna … een paar ibissen en leguanen maar geen alligators in het wild. Toch de moeite!
Vanavond chillen in het zwembad. Een lekker hapje eten, morgen rijden we naar de Keys!

De Mama

Lang geleden tijdens mijn stage in Miami heb ik in de Everglades gefietst. Niet zo toeristisch maar toch leuk. Ik ben nu al stikjaloers op de chauffeur die naar de Keys rijdt, dat was mijn mooiste autorit ooit!

Elleny 2024-07-22 09:56:18

terug een hele belevenis maar gevaarlijk,mooie fotos

josiane dooghe , 2024-07-22 10:34:57

Alweer een mooi momentje van even te mogen meegenieten van jullie reis

Bram 2024-07-22 12:49:32

Prachtige foto s👌

Carine DL 2024-07-22 16:34:00

Enge beesten, die krokodillen, voor mij! Maar zal wel een toffe ervaring geweest zijn! Mooie foto van Roel met Evelyne 😊!

Ann 2024-07-22 19:47:40

Voor elk wat wils maar voor die beestjes zou te passen. Brrrr

Erica 2024-07-22 21:00:04

Zalig om td lezen

Annelies 2024-07-23 07:35:51

Griezelig, die krokodillen...maar wel weer een avontuur rijker!

Charlotte 2024-07-24 21:54:20

Wat een mooie foto’s. En het is elke keer genieten van je verhalen.