Charlotte - Savannah

Verenigde Staten, Union City

Lekker ontbijt deze morgen. Alles aanwezig en geen incidenten, behalve dan op het nieuws misschien. De aanslag op president Trump wordt uitgebreid besproken, ook in onze kranten lezen we …

Vandaag verlaten we North Carolina en rijden door South Carolina. Slapen doen we vanavond in Savannah wat in Georgia ligt. Dat brengt onze statenteller al op 9. Ik kan ze nog alllemaal opsommen in de auto. Misschien moet ik Vic straks ook eens testen voor mijn autoquiz. Karel vraagt zich af of de mensen de blog nog lezen en niet gewoon doorscrollen naar de link van het filmpje. Een kleine test voor de lezertjes. Als iedereen die leest gewoon zijn naam eens in de reacties zet …
We hebben tijd vandaag en we stoppen even in het South Carolina Visitor Centre. In deze grote hall spreken de 4 medewerkers van dienst alle toeristen aan om hun kennis te delen en gepast een selectie uit de vele foldertjes te selecteren. South Carolina is de staat waar vele plantage lagen, hier werd vooral rijst geteeld. De vele dorpjes aan de kust waren gesticht door Engelse Kolonisten. De huisjes zijn ‘very old for America’ en zien er heel Europees uit.
Francky heeft een plan in zijn hoofd, wij vertrouwen op zijn talenten als reisleider en stappen weer in de auto. Tussenstop voor de picknick wordt in Google Maps toegevoegd: Columbia, de hoofdstad van South-Carolina.
Het is 101 graden als we uitstappen aan het State House in Columbia. De quarters voor de wasmachine passen ook in de parkeermeter. Het State House ligt in een mooi park maar te warm om er te eten dus doen we nog eens de autolunch. Chelsea heeft weer haar wit kleedje aan, opletten in de bochtjes. Ik gok dat we tegen 15u zeker in Savannah zijn want Francky en Vic willen graag de finales van EK en Copa Amerika zien.

Onderweg is het stil in de auto. FC De Kampioenen zorgen zoals gewoonlijk voor entertainment en Roel bekijkt een andere Comic serie. Francky luistert naar zijn geliefde Blue Blot Live album en ik schrijf een stukje blog en kijk wat rond.
Na de wissel van chauffeur begint Roel een pleidooi omdat hij graag een moto wil kopen. Vic is gelukkig mijn advocaat en zorgt dat de nee duidelijk nee blijft.

Als we 14u40 aankomen in het hotel blijken we verkeerd te zitten. Er is een motel met dezelfde naam in dezelfde straat alleen 20 min verder. Vic wordt zenuwachtig, we gaan te laat zijn, Jamal gaat al gescoord hebben, maar nee, we zijn op tijd en Jamal scoorde nog niet. Roel vergezelt me naar de laundromat. Het is er druk op zondag. Wasmanden worden er in grote karren aangesleept. En op grote schermen kunnen we de Europese finale bekijken. Het is er alleen heel erg warm tussen alle draaiende machines en drogers. Roel speelt Clash of Clans en ik schrijf nog een beetje.

We rijden naar een parkje door een laan met bomen met baarden. Francky vertelt ons dat het Spaans mos is. Op Chippewa Square in het centrum van Savannah is de scène waar Forrest Gump zijn leven vertelt opgenomen (https://www.google.com/url?q=https ://www.youtube.com/watch %3Fv%3DgAw9PsjwzM&sa=U&sqi=2&ved=2ahUKEwjks93v5KaHAxWBwckDHeZ8DI0QwqsBegQIBhAG&usg=AOvVaw34hdXqOzzf4laLY6yirJko ) Je herinnert je ongetwijfeld nog de quote: ‘Life is like a box of chocolates, you never know what you gonna get!’ Het bankje staat nu in een museum.
We stoppen nog bij enkele parken met prachtige bomen omringd met mooie koloniale huizen. Het is vochtig warm zelfs onder de bomen.

Iets voor 20u zoeken we een sportsbar op. Iedereen geeft zijn pronostiek. Als Roel ziet dat Messi bij Argentinië speelt past hij zijn score aan. Laat ons zeggen dat hij meer interesse heeft in Wiskunde dan in voetbal … zijn schoonvader zal toch licht ontgoocheld zijn ;-) De wedstrijd wordt uitgesteld voor een toespraak van Biden. En daarna wordt de wedstrijd nog 2 keer uitgesteld. Het wordt een gezellige avond, we blijven hier zo lang mogelijk want ons hotel is niet echt een topper vanavond.

De Mama

En de link naar de vlog met een beetje vertraging

Ieder morgen wordt er hier nog gelezen hoor. Veel plezier verder.

Pascale 2024-07-15 07:02:06

Wij lezen zeker nog de blog. Elke ochtend bij ontbijt mijn eerste werk 😀😀

Annelies 2024-07-15 07:10:32

Gelezen en goedgekeurd 😉👍

Smetje Heidi 2024-07-15 07:15:53

De filmpjes zijn prachtig, de fotos zijn leuk, maar ik zou voor geen geld het schrijftalent van de mama willen missen. Ja de blog wordt met veel plezier gelezen.

Tante Sabine 2024-07-15 07:20:40

Claire, het bewijs hihi. Geniet van deze zalige reis! X

Claire 2024-07-15 07:26:27

Vast ritueel. Blog lezen,en de dag kan starten. Superschrijftalent,super Eveline!!!

Vanhollebeke liliane 2024-07-15 07:47:00

Elke ochtend excited voor de nieuwe blog te lezen Petra

van-parys-petra.op.pad 2024-07-15 08:08:50

Ik lees en blijf lezen! Niet stoppen met schrijven Evelyne. Ik geniet mee.

Carine 2024-07-15 08:14:37

Uiteraard lezen we de blog en Karel van je filmpjes kan ik alleen maar vaststellen dat je niet aanwezig was tijdens de rafting, geen enkel beeld waar Karel op staat! Dus de filmpjes bekijken we ook. Nog een goede verdere reis gewenst. Opa

Hugo Ketels 2024-07-15 08:15:30

Natuurlijk lezen wij alles. Het is ons eerste werk van de dag. Ook de filmpjes worden bekeken en ja wij genieten ervan Vele groetjes en we zeggen doe zeker zo verder

Dorine en Bric 2024-07-15 08:21:04

Ieder morgen ik lezen met veel plezier al jullie aventure !met veel plezier.. Grtjs

Francine 2024-07-15 08:24:00

Blog lezen hoort hier ook bij ontbijt . En dan krijgt Felix de aandacht . Groetjes

Christine 2024-07-15 08:24:01

Tuurlijk lees ik de blog! En kijk ik naar de foto's! En bekijk ik de vlog!

Evelyne 2024-07-15 08:34:36

Ik lees elke morgen de blog van Evelyne.

Marc 2024-07-15 08:48:28

Heerlijk, de dagelijkse update... Hier wordt gelezen en gekeken! Wat een prachtig avontuur

Kim 2024-07-15 08:50:24

En of ik de blog lees. Eerste werk als ik 's morgens mijn ogen opentrek. Lekker vanuit mijn bed meegenieten met jullie avonturen. Maar Karel, wees gerust: je filmpjes worden ook gesmaakt. Maar dan wel in die volgorde: eerst de mama, dan de zoon. Fijne reis verder.

Rita Vanhoorne 2024-07-15 08:53:15

👍

Sofie 2024-07-15 08:54:48

Ik lees, met veel plezier elke dag jouw verslag, ik bekijk de foto's en droom, en ik (glim)lach met de leuke filmpjes. Ik kijk uit naar meer...

Hilde 2024-07-15 09:06:47

Jaja- ik lees elke morgen jullie avonturen met veel plezier!

Mieke 2024-07-15 09:07:38

Het gekende ontbijtritueel, zoals vele blijkbaar😄 Geniet nog verder van jullie reis 😘

Bieke 2024-07-15 09:19:40

Ja hoor wat een schrijftalent trouwens😉Uiteraard veel te vertellen ook dat helpt.... Blijven genieten is niet zo een opgave denk ik🤭

Carine DL 2024-07-15 09:41:49

Ik lees ook elke ochtend de blog! Altijd leuk om jullie verhalen te volgen!😘

Charlotte 2024-07-15 09:42:18

Het vaste ochtendritueel hier ook: blog lezen, foto´s kijken en dan filmpje 😄. Zalig! Groetjes

Ann 2024-07-15 09:47:40

Ik lees de blog. Sterker zelfs … de filmpjes sla ik meestal over 🫣

Elke 2024-07-15 10:28:16

Oei oei de schoonvader zal teleurgesteld zijn. Ik lees elke ochtend de blog en kijk ook zeker naar de filmpjes. Een leuke manier om de dag te starten. :)

Lyelle 2024-07-15 10:41:44

hallo ben nog altijd mee op reis ,lezen & schrijven tesamen ,daarna foto,en filmpje bekijken ,,groetjes aan iedereen,,,,,,,,,memé,,

dooghe josiane 2024-07-15 10:47:13

Ontgoocheld? Why should I

alias... 2024-07-15 12:27:08

Ik wou eens rap doorscrollen naar het filmpje van Karel maar er is er nu geen. 😆 We hadden gisteravond compassie met Vic... 't Begin van de match niet zien voor hem. Een ramp. Roel, wat betreft die moto... Daar kan je niet veel op meepakken hoor. Anyway... Lyelle haar naamgenoot 😉, heeft er eentje staan waar zij op belust is... Dat komt misschien ooit in de sjakosse. Ooit... Veel plezier nog. Groetjes uit het zonnige Duitsland/Luxemburg.

Elleny 2024-07-15 12:30:04

Ik ben altijd mee elke ochtend🤗

Hanane 2024-07-15 12:48:13

Iedere dag lees ik met veel plezier de blog, daarna bekijk ik de foto’s en het filmpje! Prettige reis nog.

Sabina Scharlaeken 2024-07-15 15:54:47

Ik lees, kijk de filmpjes en heb soms tijd te kort om te kunnen volgen maar het is altijd genieten. Het raftingfilmpje vond ik de max. Wat zijn jullie een geoliede machine op het water .... maar ook ernaast. Blijven schrijven.

Hilde V 2024-07-15 17:29:06

Hier wordt de blog iedere dag gelezen. Nu we zelf op reis zijn is het meestal 's avonds. Vanaf woensdag weer 'smorgens bij een koffietje. De filmpjes worden ook bekeken. Ieder zijn deel. Geniet nog verder van jullie USA avontuur. Wij genieten een beetje mee.

Rita 2024-07-15 21:20:01

Ik lees elke blog, bekijk alle foto's en elk filmpje, bijna dagelijks, en anders been ik bij. ;-) Heel fijn, altijd! Het raftingfilmpje is superleuk!

Mieke L. 2024-07-16 07:32:26

Is er ook een vlog Karel?

David 2024-07-16 13:09:42

Erica

Erica 2024-07-18 16:13:47

Ik heb een vast stramien, eerst de blog lezen, dan de foto's en als kers op de taart de vlog 😆. Enkel kom ik soms enkele dagen achter. Ook op reis zijn geef een wat andere dagindeling.