The Great Smokey Mountains - Gatlinburg

Verenigde Staten, Union City

Alweer een ontbijtincident deze morgen. Vic schudt met de aardbeientopping voor de wafels en de top spring eraf, met zijn gele Brazilië truitje kan hij voor oranje gaan supporteren. Ik had net de kledij van de rafting in de wasmachine gestoken, de short en t-shirt kunnen er nog wel bij.

Een luie ochtend … Roel neemt een badje, Karel had nog wat Kamyl-werk en Vic en Chelsea gebruiken de free wifi. Francky en ik gaan naar de winkel en ontmoeten er een man die Frans met ons praat. Zijn zus woont in Brussel. In het hotel als de was geplooid is en Francky zijn route heeft uitgestippeld vertrekken we naar de Great Smokey Mountains.

Voor we de bergen in trekken bezoeken we nog even de achtertuin van Dolly Parton. We passeren eerst haar pretpark en haar standbeeld, zowat alles heeft hier haar naam…
Behalve misschien de Trump store.

We maken een kleine detour om over Harrisburg Covered Brigde te rijden. Een houten brugje waar we net met de auto onder konden.

Pigeon Forge is een ander leuke drive through vandaag. Het is een een stadje dat een beetje op een pretpark lijkt. Met roetsj-banen, lunaparken en zotte attracties. Er is zelfs een Titanic museum. Een beetje verder komen we aan het Incredible Christmas Place. Een heus kerstdorp. Je kan er zelfs op de foto met de kerstman. Ik wou altijd graag eens in Amerika zijn met Kerstmis. Dit was het: de slee en elfen, candycans, alles was er behalve sneeuw. Weer iets te schrappen van de bucketlist. We kopen 3 ornamentjes voor in de boom en Vic vindt ook een leuk… een six-pack in glas en als je het laat vallen breekt het. Het is zijn dag niet!

Verder zijn er ontelbare eetgelegenheden. Ze vallen ons op omdat we honger krijgen: Subway, Subway, Tacobell, Subway en Mc Donalds. Maar wij gaan picknicken, Francky heeft de perfecte spot ingesteld in Google Maps. We zitten aan een riviertje in de Smokey Mountains waar kindjes dammen bouwen en veel gezinnen aan picknicktafeltjes zitten. Wij eten laat deze middag, we horen Vic zijn maag grommen.
Weer lekker die lunch van Chelsea!
We rijden nog een stukje verder naar Meigs Falls, mooi maar we zagen al indrukwekkender. We maken een mooie time laps van onze route langs Little Pigeon River, je kan een stukje meegenieten als dit in de Vlog geraakt vanavond.
Vlak voor het Visitor Center zien we een rare vogel. Het ziet er een zwarte kalkoen uit. In het bezoekerscentrum ontdekken we dat het een Wild turkey is, want daar staat een opgezet exemplaar.

Tijd om de terugweg in te zetten en even te chillen in het hotel. Je gelooft het nooit, weer een beer lopend over straat, met die hete asfalt moet hij vaart maken om zijn pootjes niet te verbranden.
Vanavond maken we een avondwandeling in Gatlinburg. Wat een leuk stadje, vol gezellige winkeltjes waar je Amerikaanse spullen kunt kopen. Van cowboylaarzen tot neonbordjes tot leuke cadeautjes voor vriendinnetjes die thuis wachten. Karel heeft terug een leuk Amerikaans restaurantje gevonden. Ik eet een wrap met kip met milde saus volgens de ober. Voor mij is dit super hot… de ranch saus van mijn side salade blust gelukkig een beetje.

Morgen rijden we naar Charlotte. De stad waar Brecht De Jaeghere voetbalt en waar de halve finale van de Copa America gespeeld wordt. We genieten nog steeds met volle teugen

De Mama

Zoals beloofd, vandaag de vlog van de rafting!

En ook een vlog van onze leuke dag
Good work, Karel!

Weer heel mooi! Morgen Charlotte? Daar wonen onze vrienden die overlaatst nog in België waren!

Carine 2024-07-13 08:27:05

Een kerstdorp, wonderland, …. heerlijk! En de vlog over jullie rafting gaf zelfs mij goesting om dit eens te proberen

Inge 2024-07-13 09:14:30

zoals elke dag een topverslag

Marc 2024-07-13 18:55:46

Alweer leuk om te lezen! En de vlog is fantastisch!

Evelyne 2024-07-13 20:16:49

Jaar na jaar blijft dit zo zalig om jullie reisverhaal te lezen. Soms zit je net in het verhaal.. vic die morst.. k zie het heel voor me 🤣 geniet er nog verder van.. 😘

Tante veerle 2024-07-13 21:18:50

750 dollar voor een Belgium spar ? Wat een koopje 😉

Bram 2024-07-16 21:22:29

Ferm filmpje, een ideetje voor onze teamdag….