New York - Frederick

Verenigde Staten, Union City

Dag 6
NYC- Frederick

Ik ben weer vroeg wakker, elke morgen tussen 5u-6u. Bij de rest lukt het slapen beter. Ik plooi de was en ruim al wat op in de keuken en living. Francky gaat met Karel en Chelsea de auto halen en wij ontbijten samen en zetten alles klaar om straks de auto te vullen. We krijgen al een eerste foto van de auto en 5 min later wordt de foto uit de groep verwijderd… ze hebben een andere gevraagd. De auto voor de komende 17 dagen is een olijfgroene Chevrolet Suburban. Alleen maar contente mannen … Geen Tetris om de koffer te vullen, het past er makkelijk in. Klaar voor vertrek!

De eerste mijlen organiseert iedereen zijn zitplaats en Francky rijdt met de wagen. Ik moet de muziek instellen met de hulp van de boys en de carpoolkaraoke kan starten. Tijd voor een sanitaire stop en ons middagmaal. We stoppen aan de Wawa en kopen wraps en caesarsalades. Het smaakt beter dan gisteren.
Na het eten mag ik rijden, amai wat een tank. Na het instappen wordt zetel en stuur verhoogd dat je bijna hoogtevrees krijgt bij het naar buiten kijken. Parkeren tussen 2 auto’s zal niet voor vandaag zijn. Als je te dicht bij een andere auto rijdt geen tuut tuut maar trilt het aan de kont. De tank heeft ook een grotere remafstand dus afstand houden is de boodschap. Het valt me op dat de Amerikanen in het oosten zich niet echt aan de speed limit houden. Ik word continu voorbijgereden …

We hebben New Jersey verlaten en rijden intussen in Pennsylvania. We zijn in Amish country. Zondag familiedag en rustdag voor hen. De paarden met koetsen kunnen we binnen de speed limit wel inhalen. De Amish leven in eenvoud en zijn zelfbedruipend. We komen verschillende groententuintjes tegen. We komen ook kajakers tegen die aan t hengelen zijn. Francky zou hier wel kunnen leven in het achterland van Pennsylvania: mooie huisjes, groene rustige omgeving, tuinieren en vissen maar er zou wel wifi moeten zijn.

Vic heeft zijn Fire Fighter polo aan en leeft zich helemaal uit in zijn rol. Af en toe horen we zijn sirene en dan moeten we stoppen omdat hij moet blussen aan de kant van de weg. Roel zegt dat hij ‘ buffed’ is, hij glundert.
Op de weg liggen wel wat lijken … we spotten 2 wasberen en een hert. Ik hoop er ook levende te ontmoeten en ook dat ze niet voor onze auto springen… in de lucht wel grote levende roofvogel gespot.

Even verder stoppen we aan een Walmart supercenter want we moeten nog traditioneel een koelbox kopen. We halen ons boodschappenlijstje uit en vinken alles mooi af. De t-shirts en polo’s en shorts in de kar stonden niet op t lijstje, maar zoals dat gaat met jongens, als ze een kledingrek zien willen ze passen …

We nuttigen een koekje en een drankje onderweg naar Gettysburg National Military Park. Francky vertelt over de burgeroorlog in 1863. Noord en Zuid streden tegen elkaar. De slag in Gettysburg was het keerpunt in de Amerikaanse Burgeroorlog. De unionisten met de blauwe petjes namen hier de bovenhand. 3000 mannen verloren hier ook het leven. We rijden met de auto op het terrein van de ‘slag’. We bezoeken memorials en kerkhoven, een beetje Flanders Fields maar dan in Pennsylvania. Inzet: einde van de slavernij. Ik sta ervan versteld dat dit slechts 50 jaan voor WO I gebeurde. De Amerikanen hadden dit nog vers in het geheugen als ze bij ons kwamen meestrijden.

Het is intussen 95 graden F als we weer in de auto komen. Het voelt inderdaad als bijna op kookpunt. In de auto hebben we weinig last. Vooraan is zelfs zetelverkoeling …

Vanavond slapen we in Frederick. Karel zoekt een lekker restaurantje waar we gaan eten. Een Italiaan. We checken vlug eens bij de buren hoe groot de pizza’s zijn zodat we niet weer de 20 inch bestellen. Lekker… alle bordjes zijn leeg.
Tijd om in te checken!

Als we op de kamer komen is er nog een modeshow van de nieuwe kleren … Op vraag van Francky, geen foto’s deze keer. Francky kreeg onder de kerstboom een kaartspel met zijn outfits van vorig jaar. Chelsea en ik keken en zagen dat het goed was. Wij waren ‘bendig’ vandaag!

Morgen Washington DC! Maar eerst hopelijk een goeie nachtrust! Tot 7u als dat kan!

De mama

Het pareltje van Karel vind je hieronder
Het uploaden neemt wat tijd… hopelijk bij jullie ontbijt afgerond

Plaats genoeg in de wagen 😀

Annelies 2024-07-08 06:41:23

Mooi verslag! Die auto gelijkt meer op een house on wheels! Leon is trouwens al helemaal fan van Karels filmpjes!

Evelyne 2024-07-08 08:09:40

Voor zo'n grote bak te zijn moet de firefighter van NYDPYNFDNY zich precies wel nog dubbelplooien om eruit te geraken. 😂

Elleny 2024-07-08 08:58:18

Prachtige verslagen en dito filmpjes. Groetjes aan iedereen van Patsy en ikke (en ook van onze kleine Oona)

Marc 2024-07-08 09:22:00

Elleny, ja, inderdaad, er is geen paal in gemonteerd om eruit te glijden hè

dereere 2024-07-08 13:34:22

Die Amish, dat is precies zoals in de films . Nog steeds met paard en kar...

Bieke 2024-07-08 19:24:07

hallo ben terug mee met de reis ,mooie foto,s,

dooghe josiane 2024-07-08 19:47:25

toffe bak om mee rond te rijden, weer een prachtig verslag