Dag 22: Via Portbou naar het Franse Côte Vermeille

Spanje, Llançà

Vandaag op Ayoub zijn verjaardag uiteraard eerst naar Marokko gebeld, maar de luiwammesen lagen nog op bed. Vandaag gaan we via Colera en Portbou naar de Côte Vermeille, de zuidelijkste kust van Frankrijk.
We passeren de met graffiti volgekalkte ex-douanepost en komen dan in het eerste dorp Cerbère. Daar even met uitzicht op zee een kop koffie. Dan door naar Banyuls-sur-Mer. Hier hadden we graag even rondgelopen, zeker daar de wekelijkse markt er was. Het zag er gezellig uit, maar het werd rondrijden en zoeken naar een parkeerplaats. Maar die was er niet! Teleurgesteld reden we door naar Port Vendres. Gelukkig was daar het telefoontje met de jarige jongen die net wakker was. Jammer dat we er niet bij zijn, maar toch fijn Ayoub even te kunnen feliciteren.
Aangekomen in Port Vendres was het rustiger en konden we de auto op de grote 🅿️ kwijt. Goed dat daar geen markt was, want die is precies op deze plek op zaterdag.
Even rondgelopen langs de haven en hier van een heerlijk lunchmenu genoten. Na de 3 gangen nog even rondgelopen en weer verder (ook vluchten voor de warmte) met de wagen naar Collioure. Een prachtige stad als je van de bergen komt aanrijden, maar exact hetzelfde probleem als in Banyuls-sur-Mer, geen parkeerplaats beschikbaar.
Uiteindelijk maar weer door naar Argeles-sur-Mer, wat ons eindstation is. Hier gelukkig - maar met moeite - een parkeerplek kunnen bemachtigen en even door de drukke straten gelopen en een koffie en frisje gedronken. Wat een belachelijke prijzen hier. Op het eind de drukte uit naar de rust van de tuinen van chateau 🏰 Valmy. Hier even rondgedwaald en de stappen volbracht. Via de prachtige “route du cols” gaan we weer terug naar Llanca.