Dag 19: Portbou

Spanje, Llançà

Vanochtend lekker rustig in de schaduw van het balkon gezeten.
Na de middag naar het op een half uur verder gelegen grensplaatsje Portbou gereden, over de oude bergweg.

De plaats is vooral bekend door zijn spoorwegstation aan de spoorlijn Perpignan - Barcelona. Omdat Frankrijk en Spanje verschillende spoorwijdten hebben, is dit grensstation van Portbou nogal druk met het omsporen van treinwagons, iets wat we zelf mee hebben gemaakt toen we met de Tramontana Expres van Amsterdam naar Girona gingen toen Wendy 4 jaar was en de vakantie bestemming Malgrat de Mar was.

In Portbou hebben we de wagen geparkeerd bij de haven en langs deze haven en over de boulevard gewandeld. In de haven zaten veel vissen die goed te zien waren in het heldere water.
Daarna nog even het dorp ingelopen en wat rondgeneusd.

Door de warmte weer snel naar de boulevard en met een stukje Tramontana wind was het daarna heerlijk vertoeven op het terras.
Over de nieuwe weg terug naar Llançà en nog wat boodschappen gedaan.