Binnen en buiten

Verenigde Staten, Sioux Falls

Hi allemaal!

Zoals gisteren voorspeld begon de dag met regen, maar daar hebben met de dagplanning rekening mee gehouden.

We zijn begonnen in het Butterfly House & Aquarium. Alles overdekt, dus geen regenjas of plu nodig ๐Ÿ˜ƒ. Het Butterfly House & Aquarium is een non-profitorganisatie. Ze zijn het enige openbare zoutwateraquarium in de Dakota's en een van de weinige vlindertuinen in het hele land die het hele jaar door geopend zijn.

Beide afdelingen zijn leuk opgezet met leerzame info, vooral gericht op kinderen. Die waren er overigens genoeg vandaag, we zagen zelfs vlinders met oordoppen in voorbij vliegen. ๐Ÿคฃ Bij de kassa kon je een bloem met voer kopen, zodat de kans dat er een vlinder op of bij je gaat zitten groter wordt. Dat hebben wij niet gedaan, maar Henk zijn pet bleek aantrekkingskracht genoeg te hebben. Deze vlinder bleef gewoon zitten toen Henk een paar passen ging lopen. ๐Ÿค—

Na de vlindertuin en het aquarium zijn we naar een mall (winkelcentrum) geweest en daar hebben we ook de lunch genuttigd. Omdat we vandaag bij Cracker Barrel wilden eten (bekend van eerdere reizen en gelukkig ook in Sioux Falls aanwezig), werd het een 'lichte' lunch. Voor degene die vorige reis meegemaakt hebben, ik had toen de lekkerste ijskoffie ooit gevonden in Pigeon Forge bij Cinnabon. Blij verrast was ik toen ik in de Mall een vestiging vond die ook nog eens die ijskoffie op het menu had staan. Dat was mijn lunch, Henk had een grote Cinnamon Roll.

Inmiddels merkten we dat de lucht opklaarde. Dus toen hebben we koers gezet naar de dierentuin. Voor wat wij gewend zijn een kleine dierentuin, maar wel met een paar dieren die we nog nooit gezien hadden. We hebben ook beren van heel dichtbij kunnen bekijken. De zwarte beren komen uit Grand Teton, ze waren daar iets te vertrouwd met de mens doordat ze gevoerd werden. Deze dierentuin heeft ze opgevangen, anders hadden ze nu niet meer geleefd.

De bruine beren waren wezen vanuit Yellowstone. De moeder had ze geleerd voer bij campings te halen. De moederbeer is verwijderd (geen idee wat daar mee gebeurd is) en toen waren er twee wezen. Zij zijn via twee andere dierentuinen uiteindelijk hier terecht gekomen en leven daar nu naast elkaar verder. ๐Ÿป

Wat een aantal van jullie al voorspeld heeft, bleek inderdaad het geval. Na de middag heeft het nog maar een paar druppels geregend en verder was het prima weer. Wel bewolkt, maar dat is alleen maar een minder gezellig gezicht op de foto's. ๐Ÿ˜ƒ

Eten bij Cracker Barrel was ook weer een feest! Gelukkig niet veranderd, heerlijke gerechten met een zuidelijke twist. Henk had wederom de Surf en Turf en ik de Southern Fried Chicken. De gebakken appel volgens eigen recept is geweldig! Deze kan je als bijgerecht kiezen.

Morgenochtend maken we de koffers klaar voor de vliegreis en vertrekken dan richting Minneapolis.

Tot morgen ๐Ÿ‘‹๐Ÿป

Prachtig allemaal weer! Wat een mooie en diverse belevenissen allemaal. Ontzettend leuk om zo mee te reizen. Dan voor de komende dagen een hele goede terugreis toegewenst en tot maandag๐Ÿ‘‹๐Ÿป๐Ÿ˜˜

Jolanda 2024-08-15 07:37:37

Elke dag weer meegenieten van jullie mooie reis, je kunt het altijd erg mooi verwoorden.

Nicole 2024-08-15 09:24:43

Wat een prachtige verhalen /fotoโ€™s en met humor geschreven alla Yveth ๐Ÿ˜ Weet zeker dat jullie terug kunnen kijken op een prachtige onvergetelijke reis. Goede reis terug naar Nederland. Maandag weer heerlijk onderonsje bij de koffiemachine ๐Ÿคฃ

Simone 2024-08-15 10:22:31

Alweer een leuke gevarieerde dag. Mooie fotos.