Reisdag en Great Falls State Park

Verenigde Staten, Great Falls

Hallo allen,

Vandaag hebben we een reis van ongeveer 425 mijl (683 km) afgelegd. Alles over de US-200. Deze State Highway loopt door vier staten en is in totaal 1356 mijl (2182 km) lang. In totaal hebben wij er 766 mijl (1232 km) van gezien. Gelukkig is de benzine hier nog geen euro per liter. 😃
Wat we vooral langs deze weg gezien hebben, zijn heel veel boerderijen. Maar vooral veel land. Waar voorheen (in 1800 en begin 1900) heel veel veeboeren zaten is het meeste nu akkerbouw. Mais, hooi, stro en aardappelen. Kilometers en kilometers met geperste mega grote ronde balen, kilometers met velden die nog gemaaid moesten worden en heel veel balen die er ook al een tijdje liggen. Daarnaast hebben we ook behoorlijk wat oliewinning gezien, met name vanaf Watford City.
Omdat we vandaag weer een uurtje terug in de tijd zijn gegaan, waren we mooi op tijd in Great Falls. Dit is een flinke stad langs het Lewis ans Clark Trail. Meriwether Lewis en William Clark waren de leiders van de Lewis en Clark expeditie. Zij brachten aan het begin van de 19de eeuw het westen van Noord-Amerika in kaart. In mei 1804 gingen de twee op pad en pas in september 1806 kwamen zij weer thuis. Hun avontuur zou veel andere ontdekkingsreizigers motiveren om ook naar het westen af te reizen. In Great Falls zijn, hoe kan het ook anders, enkele natuurlijke watervallen. Deze bevinden zich in de Missouri River. Met haar 2540 mijl is de Missouri River 200 mijl langer dan de Mississippi River. De watervallen gaan we morgen bekijken. Vandaag zijn we nog in het State Park geweest om even heerlijk te wandelen. De temperatuur was heel fijn aan het einde van de dag en we hadden er ook nog een briesje bij. De dag hebben we afgesloten met wederom heerlijk eten en nu zitten we lekker aan een borrel op de hotelkamer. We gaan proberen hier nog een nacht bij te boeken. Anders ergens anders in Great Falls, er is hier nog wel wat te zien. 👋🏻

Wat een km ‘s maar je krijgt er wel enorm veel moois voor terug. Ik was helemaal onder de indruk van die Bison. Wat was hij groot!! Maar prachtig😍

Jolanda 2024-07-29 08:22:21

Wat gezellig om elke dag te lezen wat jullie daar allemaal zien! Indrukwekkend allemaal en veel km😅 geniet heerlijk van jullie lang naar uitgekeken vakantie 😘

Simone 2024-07-29 08:53:23

Het is daar schitterend. Maar je moet aardig wat km rijden zo te lezen. Geniet.

Karin 2024-07-29 09:07:17

Indrukwekkend tot nu toe. Veel km rijden, maar je krijgt er veel voor terug. Geniet er van.

Robert 2024-07-29 10:34:39

Superleuk om jullie reacties te lezen!