Reis via Flathead Lake en Garnet naar Butte

Verenigde Staten, Butte

Hallo allemaal!

Vannacht was de laatste nacht in Kalispell en dus stond vandaag in het teken van reizen naar de volgende plaats. Volgens eerdere planning zou dat Missoula en daarna Helena worden, maar we hebben er voor gekozen naar Butte te rijden. Na nader onderzoek wat er te doen is in Missoula en Helena en de prijzen van de overnachtingen in ogenschouw nemend leek ons dat een beter idee.

We hebben de toeristische route genomen, zodat we een hele tijd langs Flathead Lake konden rijden. Flathead Lake is een groot natuurlijk meer wat een overblijfsel is van het oude, enorme door gletsjers afgedamde meer, Lake Missoula uit het tijdperk van het laatste interglaciaal. Het is een meer langs de hoofdstroom van de Flathead River. Erg mooi uitzicht vanuit de auto😍.

Onderweg hebben we Garnet bezocht. Ongeveer duizend mensen noemden Garnet in de jaren vanaf 1890 hun thuis terwijl ze de bergen afspeurden op zoek naar goud. Twintig jaar later is de stad grotendeels verlaten toen het goud op was. De stad is vandaag de dag goed bewaard gebleven en biedt een kijkje in de strijd van de vroege mijnwerkers en homesteaders. Was supergaaf om te zien. Op de weg er naar toe stopte het asfalt en ging de verharding over in gravel, de weg verder door naar de Interstate leek nog hetzelfde als in 1890🙈 maar we zijn er door gekomen zonder lekke banden. Overigens ook zonder koeien aan te rijden. Zie foto's 😃

Morgen hebben we een paar opties in Butte, maar dat is ook afhankelijk van het weer. Het wordt morgen een aangename 22 graden, maar er zijn regen- en onweersverwachtingen. Dus eerst maar eens genieten van de nachtrust en dan zien we wel verder.