Wilde paarden gezocht en reis naar Sheridan

Verenigde Staten, Sheridan

Hallo familie, vrienden en collega's!

Vandaag stond er een reisdag gepland. De route zoals we die bedacht hadden zou via Billings gaan en dan naar Bismarck en door naar Minneapolis voor de terugreis.

Nu lazen we dat er een weg door een reservaat met wilden paarden, berggeiten e.d. loopt en op een uur rijden van Cody ligt. In ieder geval richting het oosten, maar dan zou de terugreis logischer zijn via Sheridan. Dan verder via Spearfish, Sturgis, Rapid City en Sioux Falls. In Sioux Falls zijn we nog nooit geweest, de rest hebben we al eens bezocht, dus daar rijden we langs. Wellicht zien we bij Sturgis nog wel wat mooie motoren voorbij komen, daar is van 1 tot en met 11 augustus de jaarlijkse rally aan de gang. We zijn er vanaf Yellowstone tot hier al behoorlijk wat tegen gekomen. Die maken er ook een mooie rondrit van.

Dus vanmorgen eerst de Highway 37 opgezocht om wat mooie uitzichten te bekijken en met de hoop wilde paarden te zien. Ze waren daar met de weg bezig, we hebben niet alles kunnen zien, maar we hebben in ieder geval wilde paarden gezien, die overigens heel rustig stonden🤣. We konden ook bij de Devils Hill overlook komen en dat was supermooi. Van daaruit hadden we een mooi overzicht over de Big Horn River. Overigens geen helder water, maar dat komt door de grond die mee komt met de rivier.
Op deze route hebben veel Indianen gereisd en hun kamp opgeslagen. Je ziet dit nog terug aan de cirkels van stenen. De stenen gebruikten ze om het doek van de tipi vast te leggen, zodat ze bij stevige wind bleven staan. Als ze verder trokken, hoefden ze alleen de stenen er maar af te rollen zodat ze deze de volgende keer als ze in dit kamp terug kwamen zo weer konden gebruiken. Erg indrukwekkend om te zien!

Na dit avontuur zijn we via de Big Horn Scenic Byway naar Sheridan gereden. Een prachtige route met veel steile klimmen en dalen en haarspeldbochten. Onze inzet werd beloond, onderweg zagen we twee elanden. 😍Die stonden nog op de bucketlist. Wat zijn ze groot!!

In Sheridan hebben we een gaaf hotel gevonden. Het was eerst een graan molen en nu dus een hotel. Superleuk!

Morgen rijden we door naar Rapid City, maar waarschijnlijk eerst nog een klein rondje door Sheridan om het dorp wat beter te bekijken.

Fijn weekend en tot morgen!

Hoi.... Goh...dacht dat een molen er anders uit zou zien. Dit lijkt meer een graan pakhuis. Maar wel heel leuk , zon historisch gebouw. En die blauwe auto, geweldig. Alleen wat een stoplichten staan er op die foto..dat lijken er heel veel 😁

Gerda. 2024-08-10 08:39:24

Het zijn er ook veel, elke baan heeft zijn eigen stoplicht. Het is een vrij druk kruispunt en de voetgangers hebben hier ook hun eigen licht. Voor Nederlandse begrippen is dit inderdaad geen molen😃. Wel bijzonder dat er een nieuwe bestemming aan een oud gebouw gegeven is, dat zie je hier niet gauw 😉