Reisdag richting Theodore Roosevelt NP

Verenigde Staten, Dunn County

Hallo allemaal!

Vandaag een kort verslag. Deze dag stond namelijk in het teken van autorijden 🚙. Nadat we de tank hebben volgegooid zijn we via de snelweg 200 richting Lake Sakakewea gereden. Zoals de meneer gisteren in Moorhead geadviseerd heeft, hebben we Devils Lake toch overgeslagen. Lake Sakakewea zouden we er dan achteraan doen, maar we konden de dam en het meer vanaf deze route veel beter bekijken. Info: Lake Sakakawea is een groot stuwmeer in het noorden van de Verenigde Staten, dat in 1953 in beslag werd genomen door Garrison Dam, een dam van het US Army Corps of Engineers in het stroomgebied van de Missouri-rivier in het centrum van North Dakota. Het meer is het grootste meer ontwikkeld door de mens in North Dakota.
In ieder geval een mooie plek om een stop in te lassen!
We overnachten in Killdeer om morgen naar Theodorus Roosevelt NP te rijden. Langs de 200 kom je soms een klein dorp tegen met wat faciliteiten, in Killdeer zitten net iets meer ondernemingen. We hebben voortreffelijk gegeten bij Buckskin, heerlijke spare ribs😋.