Bezoek Buffalo Bill Dam en Cody

Verenigde Staten, Cody

Hi allen!

Vandaag is de temperatuur een flinke eind gezakt, zo'n graad of 8. Het was ongeveer 20 graden. Overdag kon de korte broek nog met aan (vonden wij). 😃

We zijn de dag gestart met ontbijt op de kamer. Daarna zijn we naar de Buffalo Bill Dam gereden. Deze dam is voltooid op 15 januari 1910 en was toen de hoogste dam van heel Amerika. Drie aannemers hebben aan de dam gewerkt. De eerste ging failliet, bij de tweede is het contract verbroken omdat het werk niet snel genoeg ging door niet terzake kundige werknemers en de derde heeft het uiteindelijk afgemaakt, maar ook met zwaar verlies. Het is bijna niet voor te stellen dat ze in die tijd met de kennis van toen, het gereedschap van toen en de kleding van toen de klus geklaard hebben. Het werk vond voornamelijk in de wintermaanden plaats (regelmatig bij temperaturen tot min 10) , omdat in de lente en zomer het smeltwater naar beneden kwam. Dit is ook een van de redenen waarom een deel van de dam tot drie keer toe opnieuw gebouwd moest worden. De constructie was de eerste keren niet sterk genoeg om al het water te trotseren.

Daarna hebben we nog wat rondgewandeld in Cody. Veel giftshops in geweest en overal dezelfde conclusie als in elke giftshop waar dan ook ter wereld getrokken: leuk, maar heb je er ook iets aan? Nee. Daarbij kost het allemaal een behoorlijk diner voor 2, dus we hebben ons vermaakt en jaaaa, toch 1 t-shirt gekocht. 🤣

Deze avond hadden we een Dinner & Show gereserveerd vlakbij het motel. We wisten niet zo goed wat we er van moesten verwachten, maar het was superleuk!

Met 12 man aan een lange tafel, ruim 24 van die tafels (niet allemaal vol vanavond, maar een goed gevulde zaal), een buffet met super eten (all you can eat) en dan een optreden van een country band. Ze waren echt geweldig! Een paar echte vaklui die ook mensen die niet van country houden kunnen vermaken met een paar bekende hardrock gitaarsolo's/intro's aan elkaar geplakt en zelfs een stukje Michael Jackson. Het grootste gedeelte bestond uit echt oude country nummers uit het begin van de jaren 1900.

We hebben genoten!

Terug gekomen bij het motel liepen er weer Mule Deer langs de kamer. Sterker nog, terwijl ik dit aan het schrijven ben, kijk ik op ze uit. Zo gaaf! Gisteren drie volwassen herten en vandaag een mama met drie kalfjes.

Inmiddels regent het hier, hopelijk helpt dat wat tegen de wildfires in Yellowstone. Daar gaan we morgen weer heen. De hertjes zijn er allemaal bij gaan liggen, dat gaan wij ook zo doen😃. Tot morgen!

Wat heerlijk relax en zoals elke keer weer een prachtige fotoserie. Zo leuk dit lke ochtend te kunnen lezen. Om mij mogen jullie nog wel een paar weken blijven. Ik geniet op afstand mee.😘

Gerda. 2024-08-08 06:46:29

Inderdaad weer prachtig👌🏻 Geniet er van😘