Baring Falls

Verenigde Staten, Kalispell

Hi allen,

Leuk dat jullie nog steeds met ons mee reizen!

Zoals gepland zijn we vandaag met de shuttle bus naar de andere kant van het park gereden. Dat is een hele reis op zich. Bij Avalanche (waar we gisteren waren) moet je overstappen op een kleinere shuttle, verderop in het park zijn de wegen te smal om met een grote bus veilig te kunnen rijden.
Dan op de helft van de route wisselen we nog eens van bus, dat is bij Logan Pass. Hier vandaan gaan een paar populaire wandelroutes, maar wij gaan eerst door naar het einde bij St. Mary. Onderweg hebben we ook prachtig uitzicht op het St. Mary Lake.
Eenmaal aangekomen bij St. Marie, hebben we het Visitor Center aan de andere kant bezocht. Aangezien het grondgebied eerst bewoond werd door verschillende Indianen stammen, wordt er in dit Visitor Center gelukkig veel aandacht gegeven aan de oorspronkelijke bewoners.
Met name de Kootenai zijn niet te spreken over de ontwikkeling van het park. Een letterlijke tekst uitgesproken door de Kootenai is: wij kwamen er achter dat het park helemaal niet is gemaakt ter bescherming van het gebied, maar gewoon om de toeristen binnen te lokken.
Op de terugweg zijn we nog uitgestapt bij Sunset Gorge en heb we een kleine, maar wederom steile wandeling gemaakt naar Baring Falls. Ook hier was het weer prachtig! Het water is overal zo helder. Gelukkig was er ook een beetje wind, want de temperatuur klom weer tot boven de 30°. 🥵

In Kalispell stonden we wederom voor een dichte deur bij het restaurant dat we uitgekozen hadden. Maar er zijn nog andere opties genoeg😃 Uiteindelijk zijn we terecht gekomen bij een superleuke tent en ik heb daar een onwijze hamburger gekregen. Hij was echt heerlijk.

Jammer dat we nog niet veel wilde dieren gezien hebben, die zullen het ook wel te warm hebben. 😉

Nu gaan we kijken wat we morgen gaan doen, jullie lezen het vanzelf😉.

Tot morgen.

Wat is het er prachtig🤩 lekker nog even verder van genieten👌🏻

Jolanda 2024-08-02 07:47:42

Weer een mooie prachtige dag met veel natuur en mooie panorama's.

Robert 2024-08-02 15:27:24

Hopelijk houden ze ook een beetje rekening met de bewoners. En: Amerika blijft toch het thuisland van de Hamburgers.🍔