Avalanche Lake

Verenigde Staten, Kalispell

Hallo allemaal!

Wat een mooie dag hebben we gehad. ❤️

De wekker stond op 'werktijd', we hebben een prima ontbijt genuttigd en zijn toen in de auto gestapt naar het park.

Net zoals gisteren was het er druk. Vandaag wilden we met de Shuttlebus het park verkennen. De Shuttle is goed geregeld. Deze rijdt twee tot vier keer per uur en met vier keer overstappen heb je de hele Going-to-the-Sun Road gezien. Veel mensen maken gebruik van deze service en ondanks dat wij voor ons doen vroeg waren, stonden we al in een flinke rij en we hadden uiteindelijk plek in de bus van 10:30. 🤣

Omdat het vandaag nog niet zo heel warm zou worden, hebben we besloten om bij de stop bij Avalanche Lake uit te stappen en daar de route naar het meer te gaan lopen. De trails in de natuurparken lijken meestal makkelijker dan ze in de praktijk zijn, dat was met deze route niet anders. Met behoorlijk wat steile klim partijen hebben we de eindbestemming, Avalanche Lake, wel gehaald. 🥳 Wat een adembenemend mooi meer midden in de bergen!! Ook de route er naartoe was prachtig. Bij het meer hebben we onze lunch genuttigd, er kwam nog even een Aziatische grondeekhoorn (als ik het goed heb onthouden) kijken of er iets te eten was, maar daar beginnen we natuurlijk niet aan.

Henk zijn benen waren op de heenweg al aan het verzuren, maar daar heeft hij niets over gezegd tegen mij. Maar daardoor hebben we over de terugweg wat langer gedaan, want afdalen is ook niet fijn als je bovenbenen niet meer willen wat jij wilt. Geen probleem gelukkig verder, want we zijn ook weer beneden gekomen. 👍🏻

Omdat het inmiddels al wat later in de middag was, zijn we terug gegaan naar het Visitor Center met de Shuttle en zijn op het gemak naar het motel gereden. Morgen doen we de hele route met de Shuttle.

Kunnen jullie de foto van ons in Theodore Roosevelt NP herinneren? Het stel dat deze voor ons gemaakt heeft, kwamen we vandaag weer tegen in Glacier NP. Zij waren net zo verrast als wij, hoe bestaat het. We waren op hetzelfde tijdstip en dezelfde dag dus in het park en liepen ook nog dezelfde trail. Was leuk om wederom even met hen te kletsen.

We wensen jullie allemaal een hele fijne dag.

Was weer genieten van jullie verhaal. Kan me voorstellen dat jullie het nog meer naar het zin hebben. 👋👋

Gerda. 2024-08-01 08:49:38

Wat ziet dat er fantastisch uit !!! 😘

Nicole 2024-08-01 12:47:28

Wederom speachless ! Mooi allemaal !

Joyce 2024-08-01 15:38:11

Ziet er fantastisch uit. Een mooi NP, prachtige natuur. Geniet ervan.

Robert 2024-08-01 16:12:32

Dat is toch wel apart, om die mensen weer tegen te komen. Rustig aan met dat gewandel hoor.