Mooie watervallen en dammen gezien

Verenigde Staten, Great Falls

Hi volgers!

Zoals beloofd zullen we eerst de foto's die van de echte camera afkomen nog even met jullie delen. Wat wij gaaf vonden om te zien is dat er op 1 foto een aantal wilde paarden bij de bizons lopen. We dachten dat al gespot te hebben, maar door de foto met de goede camera werd dit bevestigd.

Vanmorgen zijn we eerst richting de watervallen en aangelegde dammen gereden. Ook deze watervallen zijn ontdekt door Lewis en Clark. Zij hadden echter in die tijd een veel grotere uitdaging om aan de overkant van de rivier te komen dan wij nu. Er waren er oorspronkelijk vijf. Eén van de vijf ligt inmiddels onder water door de aanleg van de dam. Er wordt hier behoorlijk wat energie opgewekt, al hebben we nergens kunnen vinden hoeveel precies.

Na deze bezichtigingen en een stukje wandelen over een brug die nogal bewoog, (maar het was de moeite waard🙈) zijn we naar de Walmart gereden voor wat lunch inkopen, drinken, shirts en sokken. Daarna zijn we even langs de Montana Expo gereden. Daar is deze week een State Fair waar van alles te doen is. Van een braderie tot kermis tot live optredens en rodeo wedstrijden. We hebben besloten het terrein vandaag niet op te gaan, het was 32 graden, dus voor mij niet heel slim om de hele dag in de zon te gaan lopen. In plaats daarvan hebben we de plaatselijke Mall bezocht. Ook hier zijn heel veel zaken weg, alleen de grote jongens zoals Scheel, Ross, JCPenny zitten er nog, maar het ziet er somber uit. Morgenochtend vertrekken we naar Kalispell om van daaruit Glacier National Park te gaan bezoeken. We blijven daar vier nachten, wellicht combineren we Flathead Lake met dit bezoek. Eerst maar eens ervaren hoe het er in het park aan toe gaat. Je moet reserveren om er met de auto in te kunnen. Dat kan een dag van te voren, maar we kunnen ook met de Shuttlebus mee. We gaan het zien.

Tot morgen!

PS: we hebben het voor elkaar, een lekker louche motel voor vannacht😉

Gaaf hoor, die paarden tussen de buffels. Zijn er best veel. En wat hebben jullie al een eind gereden. Top...(Jammer voor jou yveth ,dat het zo warm is ). Have fun 💋💋

Gerda 2024-07-30 14:38:06

Jawel: het juiste motel gevonden😊. Beetje richting de film : no country for old men Veel plezier in het park!