Door de straten van Philly.

Verenigde Staten, Philadelphia

Om 7 uur eruit. Ontbeten aan onze eigen ontbijtbar in de riante keuken van het appartement. Even douchen, en dan pakken we de bus naar het oude centrum. Gaan we op zoek naar o.a. de Liberty-bell. Het beloofd een warme dag te worden, met misschien een buitje. Maar dat kunnen we wel hebben, na die voortdurende regen in Quebec.

We moesten even op de bus wachten langs de drukke Girard Ave. Het is natuurlijk volop ochtendspits. Als de bus komt is het redelijk druk, maar ik kan nog zitten. Het is met de bus toch ook nog een kwartiertje voor we in het oude centrum zijn. We bezoeken in ieder geval de Liberty Bell. We dwalen rond in de oude stad, en zoeken daarna de waterkant op.

Maar daar zijn ze bezig met een hele ingrijpende reconstructie, zoals wel op meer plekken in de stad. We slenteren maar weer door. Komen langs allerlei imposante oude gebouwen. We lunchen even lekker op ons gemakkie. We worden een beetje "grote oude stad" moe, zijn ook niet zo geïnteresseerd in de musea en historische gebouwen die je kunt bezoeken. Het begin ook een beetje te miezeren en we hebben wel een beetje gehad. We zijn niet eens meer op zoek gegaan naar het beeld van Rocky, bij de trappen van het Museum of Art. simpelweg geen puf meer.

We pakken de bus terug en gaan chillen in het appartement. We zoeken de kleren uit de koffers uit, die alvast weg kunnen. Scheelt weer meeslepen. We kijken een filmpje en rommelen lekker wat aan. Vanavond eten we wel wat restjes van eerder deze week. Morgen richting Atlantic City voor bijna een week. Kijken of we daar nog een paar keer aan zee kunnen zitten.