On the road again.

Verenigde Staten, Rockport

Twee heerlijke nachten in Winthrop achter de rug. En nog een bezoek aan Boston gisteren. We zijn weer prima " geland" zijn na onze vliegreis. Tijd om verderop te gaan.

We reizen vandaag naar Rockport in de staat Maine. Er staat niets bijzonders op het programma, maar we komen wat leuke (strand-) dorpjes tegen waar vast wel wat te beleven is. We gaan het wel zien, we hebben tenslotte vakantie.

Maar eerst mogen we nog een keer aanschuiven bij het ontbijt. Vandaag zijn er meer gasten dan gisteren, dus ik ben benieuwd of we die ook aan de ontbijttafel zien.

Ik zal ook nog even mijn schouder oefeningen doen, want hij blijft me in de weg zitten. Vanaf april heb ik heel veel pijnklachten aan mijn linkerschouder. Deels artrose deels verkalkte pezen.Na een intensief traject voor deze vakantie, met een prednison injectie en shockwave therapie, is het gelukkig wel verbeterd. Maar over is het nog niet. Dus de oefeningen zijn een noodzakelijk kwaad. Zeker na de lange vliegreis.

Na een goed ontbijt zitten we om 9 uur in de auto. Klaar om aan de rondreis te beginnen. Het is, net als gisteren, een zonnige dag, met een graadje of 21, zo vroeg in de ochtend.

Het eerste uur zijn we over de snelweg gereden. Omdat we de tolwegen willen mijden, worden we op een gegeven moment van de snelweg afgestuurd. We rijden dan over de provinciale wegen. Dat vinden we eigenlijk prima, en veel leuker. We hebben geen haast vandaag, en geen dwingende afspraken. We laten het gewoon op ons afkomen.

Onderweg in Portmouth een Walmart ingedoken. De lunchspullen en het avondeten gekocht. En nog allerlei andere zaken, waarvan we niet wisten dat we die nodig hadden. 😀

Daarna weer op zoek naar (kleine) avonturen. Next stop, Nubble Lighthouse in York Maine. Volgens de Amerikaanse berichten is deze vuurtoren op een eilandje, de meest gefotografeerde vuurtoren ter wereld. Hij is leuk, en het is even heerlijk om buiten te lopen, maar zo superduper is ie nou ook weer niet!

Bij het teruglopen naar de auto besluiten we om onszelf te trakteren op een hoorntje ijs met twee bolletjes. Maar ook nu is het op z'n Amerikaans!! 1 Bolletje is minstens zoveel ijs als bij ons 4 bolletjes zouden zijn. En dat dus x 2!! We moeten de rest van de vakantie heel wat wandelingen maken om dat weer te compenseren!

Er stonden nog wat activiteiten op mijn lijstje. Helaas is het schitterend weer, en het is weekend, waardoor het echt beredruk is in de dorpjes langs de kust. Daarnaast kost een parkeerplek ook nog eens $25 a $30, mocht je ergens iets willen gaan doen, voor even. Kortom, allemaal niet leuk. We cruisen dan maar rustig richting onze overnachtingsplek. Wie weet wat we voor leuks we toch nog tegenkomen.

We komen weinig spannends of leuks tegen. Dus rijden we maar gewoon door. Zelfs de lunch slaan we over. Het " ijsje" ligt nog zwaar op de maag.

We willen nog wel een stukje fruit eten, en wachten tot we een rest-area tegenkomen. En we wachten en we wachten. We besluiten in het dorpje Wiscasset de parkeerplaats bij een lobster-eettentje en allerlei toeristische kraampjes op te rijden. Daar langs het water de nectarine verorberd, en nog even langs kraampjes gelopen.
Toen de auto weer in. Het is nog een klein uurtje rijden naar Rockport. Daar heb ik me vandaag een beetje op verkeken. We zijn het dorp nog niet uit, of er dient zich een rest-area aan. Beetje jammer!

Het is nog wel een mooie route naar Rockport, een beetje heuvelachtig, met bossen en water. Om half 6 arriveren we bij Claddagh Motel en Suites. Daar krijgen we een belachelijk grote suite. Met een woonkamer, een slaapkamer en een volledig uitgeruste keuken. Oven, afwasmachine, grote koelkast met vriesvak. Pannen, borden, glazen, bestek enz. enz.

Ik ga eerst nog even zwemmen in het buitenbad, is nl. goed voor de schouder. Daarna doen we de kip-tenders even in de oven. Met allebei een flinke bak sla erbij hebben we een goede maaltijd. Straks nog een lekkere bak koffie. En een glas oploslimonade. Wij komen de avond wel door! Fijn einde van onze eerste en lange reisdag.