Vroege vogels.

Verenigde Staten, Lubec

Het is vandaag vroeg dag. We vertrekken vandaag richting Lubec, maar we hebben eerst een "date" in Bar Harbor bij Acadia National Park voor de Cadillac Summit Road. Hiervoor heb ik thuis al een tijdslot moeten vastleggen, anders komen we er niet in. Dat tijdslot is van 10 tot 10.30 uur vanmorgen. Maar het park is, van waar we hebben overnacht in Rockport, bijna twee uur rijden. Dat betekent dus dat we om 8 uur in de auto moeten zitten. Gelukkig start het ontbijt hier om half 8, dus dat moet lukken. Vandaar dat we rond 6 uur allebei al rond liepen te spurten.

Ontbijt was goed en ruim voldoende. We zaten om 8 uur in de auto onderweg naar Bar Harbor. Vanaf ons vertrekpunt rijden we duidelijk door de Iers/Engelse hoek met o.a. een plaats als Belfast. Het is iig. een prettige omgeving met mooie statige huizen en een bosrijke heuvelachtige route. Afgewisseld met uitzicht op zee. De dorpjes waar we door komen zijn goed onderhouden oude stadjes.

Onderweg komen we langs de Penobscot Narrows Observatory, een uitkijkpunt in een pijler van de brug. Onder de brug ligt het historische Fort Knox. Helaas hebben we geen tijd voor een bezoek i.v.m ons tijdslot bij Acadia NP. Dus alleen even een foto van de brug en omgeving gemaakt.

We waren keurig binnen het tijdslot bij de ingang van de Cadillac Mountain Summit. Naar boven gereden, en daar het pad over de rotsen gelopen. En velen met ons. We vonden het best druk, ondanks de verplichte permits en het tijdslot voor iedereen die naar boven wil.

Rond kwart over 11 zijn we weer afgedaald, en gaan we aan de loop / rondrit beginnen langs andere mooie plekken in het park. Helaas hebben we vrijwel niets van die andere mooie plekken in het park gezien. Het is, op deze mooie zonnige zondag, zo achterlijk druk in het park, dat er bij elke bezienswaardigheid geen parkeerplek in de wijde omtrek te vinden is.
Wel hebben we gepicknickt op een heerlijk plekje in het bos. Maar rond 1 uur hebben we de hele loop gereden, en weinig gezien. We rijden het park uit via Bar Harbor, waar het ook heel druk is.
Dan maar richting Lubec, waar we vannacht overnachten.

Na een rit met enkele "shop-onderbrekingen", zijn we rond kwart voor 5 bij de Quoddy Head vuurtoren van Lubec. Lubec is het meest oostelijk gelegen plaatsje van de VS, en de vuurtoren ligt echt op het meest oostelijke stukje land van Amerika.
Er hangt een dikke zeemist rondom de vuurtoren waardoor het enigszins onaangenaam koud is. Toch wel even rondgestruind. Ook nog geprobeerd om walvissen in zee te spotten, dat schijnt hier namelijk heel normaal te zijn.

Rond kwart over 5 de auto in voor het laatste stukje naar The Inn on the Warf, onze overnachtingsplek vandaag
Het is een oude sardine fabriek geweest die is omgebouwd tot motel en restaurant. Alle kamers hebben zeezicht. En overal staan lekkere luie stoelen om van de zon te genieten. Terwijl ik mijn verhaal afmaak, geniet Leon nog even van de avondzon, voordat we lekker gaan eten in het (vis-) restaurant.
Weer een mooie dag voorbij.

Het ziet er erg mooi uit . Lekker rustig en prachtig weer . Veel reizen maar wel indrukwekkend allemaal . Groetjes weer uit Limland🥰

Ans 2024-08-26 05:58:15

Het is mooi groen en zeker zonnig. Helaas niet overal even rustig, maar dat had, denken we, te maken met het mooie weer en het weekend. Maar we genieten zeker wel.