Cruisen over het water bij Boston en struinen door Boston

Verenigde Staten, Winthrop

Na een typische jetlag-nacht, met wakkere momenten ongeveer elke 3 uur, redelijk uitgerust wakker geworden. Dat zou ook wel moeten want we lagen er al om 9 uur op gisteravond.
Om half 8 vandaag eruit om op ons gemak te wassen en aan te kleden. Daarna kunnen we om half 9 aanschuiven bij een ontbijt hier in de B&B.

De bedoeling daarna is om met een ferry, vanaf Winthrop, naar Boston-centrum over te steken. Dan gaan we lopend het centrum verder ontdekken. We willen namelijk de Freedom Trail lopen. Dat is zo'n 4 km langs allerlei (historische) bezienswaardigheden, te volgen via de rode bakstenen in het trottoir. En je ziet gelijk wat van de stad. Aan het einde van de dag pakken we de ferry weer terug. Deze gaat maar een paar keer per dag.

Aangezien we schijnbaar de enige gasten in de B&B zijn, was er, speciaal voor ons, een redelijk uitgebreid ontbijt in de ontbijtkamer neer gezet. Joan, de eigenaresse, kwam nog vragen of alles naar wens was, en we hebben gepraat over de plannen voor vandaag. Na het ontbijt richting de ferry vertrokken.

De ferry vertrok om half 11, en na een hele rondvaart over de wateren bij Boston waren we om half 12 bij het Aquarium in het centrum.

Aangezien we geen interesse hadden in het aquarium zelf, zijn we op zoek gegaan naar de Freedom Trail. Die vinden we een paar straten verder, en we zijn deze gaan volgen. Niet perse om alle musea en bijzonderheden langs de route, maar gewoon om een route door de oude binnenstad te volgen, zonder als een kip zonder kop rond te dwalen. En passant pikken we allerlei bijzonderheden mee.

We hebben mooie gebouwen en bijzondere plekken gezien. Boston is een levendige en mooie stad. Een mix van oude en nieuwe gebouwen door elkaar. Maar ook levendig door de vele straatartiesten, muzikanten ed. We hebben een hele fijne zonnige dag in Boston doorgebracht. Ook de nodige kilometers gelopen, lekker geluncht en om half 5 weer een leuk tochtje met de ferry terug naar Winthrop. Al met al een prima eerste vakantiedag!!

De dag opnieuw afgesloten bij het Chinese buffet. Dat was gisteren prima bevallen. Na afloop weer bijtijds terug naar onze overnachtingsplek. Voorbereiden op morgen, wanneer we weer op pad gaan.

Hannie en Leon , fijne vakantie . Geniet van de mooie uitzichten en plaatjes . Zal vast wel weer een geweldig tijd zijn . Mooi dat jullie dit samen kunnen doen . Liefs uit Venray 🥰

Ans 2024-08-23 16:47:13

Hele fijne vakantie. We gaan gezellig met jullie de reis meemaken.

Joke 2024-08-23 17:07:32

Dank jullie wel voor de goede wensen. Leon en ik proberen er weer een paar mooie herinneringen bij te maken. Uiteraard nemen we jullie daarbij mee.