De reis via Dublin naar Boston

Nederland, Amsterdam

Het is zover! Om 5 uur ging de wekker, dus hup eruit. Onze gebruikelijke taxi, mijn zwagertje, staat om kwart voor 6 voor de deur. Ondertussen hebben wij twee crackertjes als ontbijt naar binnen gewerkt, lekker bakkie koffie erbij, en dan zijn we er klaar voor.

We zijn rond half 7 bij Schiphol. Nadat we onze chauffeur gedag gezwaaid hebben lopen we vertrekhal 3 binnen. Daar is het nog heel rustig bij Aer Lingus, de maatschappij waar we deze volledige reis mee vliegen.
Daaropvolgend de douane, waar geen enkele wachtrij staat. Mij willen ze fouilleren na de controle door de scan. Uiteraard niets gevonden. Bij de tassenscan wordt de tas met het apneu apparaat van Leon er uit gepikt. Maar ook dit was allemaal in orde.

Om 7 uur zijn we door alle controles heen. Het boarden voor de vlucht naar Dublin begint om 9 uur. We hebben dus alle tijd. En dat is fijn!
Het boarden moet beginnen om 9 uur, maar om 10 voor 9 staat er nog steeds geen vliegtuig aan de gate. Toch wel een beetje spannend.

Pas om 5 over 9 staat het vliegtuig bij de gate. We zijn benieuwd wat dit betekent voor de overstap in Dublin. Daar hadden we anderhalf uur voor. Bij het instappen om 5 voor half 10 aan de purser gevraagd of het een probleem kon worden. Hij klonk erg overtuigend toen hij aangaf dat het allemaal in orde zou komen. Daar gaan we dan maar van uit.

We vertrekken om 10 voor 10 vanaf Amsterdam. De verwachtte vliegtijd is 1 uur en 20 minuten. Dit was oorspronkelijk 1 uur en 45 minuten. De purser komt tijdens de vlucht nog even naar ons toe om uit te leggen hoe de overstap in Dublin werkt. Volgens hem is het maar 5 minuten om vanaf het uitstappen naar het vliegtuig voor Boston te komen. We gaan het meemaken.

Het is allemaal gelukt, en we zijn zelfs al door de Amerikaanse douane gegaan op Iers grondgebied. Dan hoeft dat in Amerika niet meer. Aangekomen bij de gate waren ze al aan het boarden. En ook precies voor de rij waar wij inzitten, dus mochten we direct door lopen. Het ging allemaal dus in 1 flow!! Om tien voor half 1 Nederlandse tijd en tien voor half 12 Ierse tijd zitten we geïnstalleerd op ons plekkie voor de komende ruim 6 uur.

We landen keurig op tijd om13.35 uur plaatselijke tijd. Het Amerikaans / Canadese avontuur kan weer beginnen. We moesten wel even een tijdje wachten voordat het vliegtuig door kon rijden naar de gate.
Het is nu 3 uur, en Leon staat in de rij voor de huurauto. Hopen dat dit beter afloopt dan afgelopen jaar 😉.

Het ging nog bijna mis met Leon zijn apneu apparaat, want die was hij vergeten in de shuttlebus naar de car rental. Daar kwam hij gelukkig achter toen de bus er nog stond. Eind goed al goed.

Rond 4 uur zijn we bij onze overnachtingsplek, Chateau sur Mer. Een B&B in een buitenwijk van Boston. De koffers en andere tassen naar boven gesleept (Leon dan!), en alles opnieuw gegroepeerd. Alle zaken die we niet dagelijks nodig hebben zetten we in de auto, een Hyunda Elantra, met een kofferbak waar je in kunt wonen.

We zijn even naar zee gelopen, met uitzicht op het vliegveld!! Vervolgens zijn we in de auto gestapt op zoek naar een supermarkt voor wat boodschappen. En geëindigd met een Chinees buffet met veel groente, fruit, kip en vis. Om 8 uur was het al donker, en tijd op terug naar de B&B te gaan. Voor onze biologische klok is het kwart over twee 's nachts.
Straks nog even lekker douchen en eens zien of het bed hier lekker slaapt! Morgen gaan we Boston verkennen!

Hey Leon en Hannie, Een hele fijne vakantie. Geniet ervan. Liefs Jannie

Jannie 2024-08-22 08:20:59

Dank je wel, Jannie. We wachten op vertrek vanaf Schiphol. Vakantie is begonnen.

lee-en-han-reizen 2024-08-22 08:44:57

Hele fijne vakantie!

Sharon 2024-08-22 09:42:46

Veel plezier!

Ronald 2024-08-22 10:17:58

Heerlijk de kop is eraf jullie zijn al met de pret begonnen. Vanmorgen al vroeg opgestaan. Mede dank zij ons lief broerke gestart vanuit de Indijk. Geniet er vooral af en take care. Lieve groet van mij, Jeannette

Jeannette 2024-08-22 16:45:47

Een mooie reis en fijn dat ik weer vanaf de zijlijn mag meegenieten van jullie avonturen. Groetjes Wendy

Wendy 2024-08-22 17:49:11

Enjoy your Holiday ,groetjes uit 🇨🇦

Marini 2024-08-22 18:28:24

Dank jullie wel allemaal voor de goede wensen.Het is nu 3 uur plaatselijke tijd, dus dat is 9 uur 's avonds in Nederland, en we staan, na een voorspoedige reis, bij de autoverhuur. So far so good!

lee-en-han-reizen 2024-08-22 21:11:16

Fijn dat jullie overstap in Dublin goed ging!

Ineke 2024-08-31 20:00:12

Daar weten we ook blij mee, Ineke. Ging eigenlijk soepeltjes. Maar het klopte wel precies. Had allemaal niet langer moeten duren.