Flagstaff - Sedona (100 km)

Verenigde Staten, Flagstaff

We hebben geen ontbijt bij dit hotel geboekt, dus eten we vandaag op de kamer. We hebben wat 0% yogert met fruit gekocht met wat crushly (door elkaar gehusseld), een plakje cinamon cake, een appeltje en een keurig kopje koffie/thee uit een, zeg maar, nespresso apparaat van het merk Keurig😊. Om half tien rijden we aan naar Sedona, een mondain dorpje met wat kunstwinkeltjes. Yvonne en Rob zijn vaak op zoek naar mooie lokale kunst en soms treffen wij ook wel eens iets moois. Al vlot heeft Yvonne haar oog laten vallen op een tweetal werken die bij elkaar horen (zie foto). Ook Jacqueline heeft iets moois gevonden, zgn stapeld Stones van glas. Beiden prijzen vinden we toch wat aan de hoge kant en kijken nog even verder. Maar verder in Sedona is niets vergelijkbaars te vinden, dus we keren terug naar de eerder bezochte winkels. Maar helaas de eigenaren in de winkels zijn onvermurwbaar en willen niet met de prijs (of Tax) zakken. Dus helaas geen deal.

In de loop van de middag keren we terug naar ons hotel en genieten aan het zwembad nog van de heerlijke zon. Rond. 7 uur gaan we de stad in om wat te eten. We zoeken een gezellig restaurant, maar die zijn er nauwelijks. Net als we willen omkeren ziet Yvonne een Thais restaurant. Het is er niet druk, dus ook niet zo gezellig, maar het eten is er heerlijk. We nemen drie schotels en delen die met elkaar en dat is precies genoeg. Tijdens eten “vieren” we wat verlaat Rob zijn verjaardag. Daar waren wij dit jaar niet bij aanwezig. Rob is al de gehele vakantie op zoek naar de grote Rand Mcnally gids van de USA en Canada 2025. Laten wij nu toevallig een boekhandeltje tegenkomen die er 1 heeft. We laten de gids inpakken en geven deze aan hem onder een luid “happy birthday to you”. Toch weer een gezellige avond gehad.

Tip: kijk even naar de foto’s van gisteren. Leuk hè!!

Iedere ochtend als de krant lees ik jullie verslag. Mooie foto’s en weer veel gezien en gedaan.

nicole.is.weg 2024-09-10 09:26:03

Het blijft ontzettend leuk, maar het einde is wel in zicht ☹️