Brussel - Las Vegas - Barstow (250 km)

België, Zaventem

6 uur gaat de wekker in Oosterhout. Yvonne en Rob zijn gisterenavond aangekomen en we gaan rond 7 uur naar Brussel. We vliegen van Zaventem met KLM naar Schiphol en met een korte overstaptijd verder naar Las Vegas. Ik hoop dat het begin van de reis geen voorbode is voor het vervolg. Yvonne moet bij het koffiezetten de residu-bak legen, maar zet deze verkeerd om terug waardoor de hele slede vast komt te zitten. Het lukt Rob met een mes de slede te openen, waardoor we gelukkig allemaal onze ochtendshotje cafeïne krijgen. Het is zondagochtend heerlijk rustig op de weg dus we zijn op tijd bij onze parkeerplaats. We worden met een shuttlebusje naar het vliegveld gereden, tenminste als we compleet zijn. We moeten bijna een half uur wachten, maar dan ……. start de bus niet!!! Met startkabels van een ander voertuig krijgt men uiteindelijk de bus aan de praat en rijden we aan. De chauffeur licht eea toe en gelukkig verstaat Rob een beetje Frans, zodat hij voor het hele gezelschap de vertaling verzorgd. 10 minuten later staan we eindelijk bij het vliegveld, maar de slagboom van de parkeerplaats gaat niet open, het pasje werkt niet. De chauffeur probeert, druk gebarend, de telefoniste te overtuigen om die boom open te doen. Maar daar heeft ze niet veel zin in. Maar ja de druk bij de slagboom neemt met elke auto die moet wachten toe. Bij uiteindelijk 10 auto’s geeft de telefoniste over stag en gaat de boom open. Het inchecken gaat vlot, maar bij de security checks wordt van alle passagiers juist Yvonne eruit gehaald voor een drugstest! Uiteindelijk kunnen we boarden en kunnen we take-off, maar ook daar blijkt dat we moeten wachten, nog niet alle koffers zijn aan boord.

Al met al verliezen we behoorlijk wat tijd en van onze toch al beperkte overstaptijd op Schiphol van ruim een uur is nog slechts 30 minuten over. En we zijn niet de enige met een krappe overstaptijd, zowat de helft van de passagiers heeft erge haast, en iedereen weet hoe groot Schiphol is! Daar we van de EU naar de USA gaan moeten we ook nog door de douane. Maar gelukkig is daar de fast-lane voor diegene met haast, maar ja dat zijn er veel. Bij de gate kunnen we direct aansluiten bij het inchecken en even later zitten we in de 777-300 en gaan op tijd de lucht in. Rust. Ruim 10 uur zijn we onderweg naar Las Vegas, dus eten, filmpje, puzzeltje en een tukkie wordt ons ritme. Ben wel benieuwd of onze koffers, die hadden ook maar een krappe overstaptijd, het gehaald hebben. De tag die ik in elk van de koffers heb gedaan voorspelt niet veel goeds. De ene koffer zou aan boord moeten zijn, de ander staat nog bij vorige gate☹️

De vlucht verloopt soepel, een beetje turbulentie boven Canada, maar dat was het ook. We komen 14.15 lokale tijd aan op Harry Reid International Airport en gaan we eerst langs de Immigration check (foto en vingerafdrukken) om vervolgens onze koffers te halen. Gelukkig is al onze bagage meegegaan. We pakken de rental-car shuttle en halen onze huurauto op bij Herz, een grote en ruime GMC Acadia, echt Amerikaans. Koffers erin, nu is de vakantie echt begonnen.

Ook al hebben we er al een lange dag opzitten rijden we nu toch ruim 250 km naar onze eerste bestemming, Barstow, ten zuidwesten van Las Vegas, weg van de drukte. Na een paar afslagen geeft de navigatie al 140 mile rechtdoor aan, dus dat is makkelijk voor de chauffeur Rob. Na ruim 2 uur komen we bij onze overnachting aan, de Rodeway Inn, langs de bekende route 66. Nette kamers met heerlijke bedden en een ontbijt. Vervolgens gaan we op deze lange dag voor ons wat eten, we heb toch wel trek in iets kleins. We vinden al gauw een Mexicaans restaurant met goede recensies dicht bij ons hotel. Yvonne besteld iets met garnalen en Rob neemt een tomatensoepje. Als het gerecht van Yvonne op tafel komt ligt er op haar bord een gigantische burrito en Rob krijgt een gigantische bowl gevulde soep met een bord groenten en rijst wat hij erin moet kieperen. We besluiten vanaf nu maar een beetje Hollands te doen en maaltijden te sharen, het is gewoon veel te veel. Voor we naar bed gaan stoppen we nog bij de Wallmart voor wat boodschapjes in de auto, o.a. 2 trays water, en natuurlijk een koelbox om de boel op lage temperatuur te houden.

Fijn dat jullie goed aangekomen zijn! Veel plezier en geniet ervan! Ene niet te veel eten , haha😊

Simone 2024-08-27 09:25:08

Sorry voor de late reactie. De mail zat in de spam. Fijn dat jullie na al dat “gedoe” goed zijn aangekomen. Nu genieten van de reis