Moab - Arches National Park v.v. (75 km)

Verenigde Staten, Moab

Ons luxe appartement hebben we via AirBnB geboekt evenals onze overnachting in Mariposa. We constateren nu dat we bij het eerste adres geen breakfast kregen en hier wel. Beide keren stond het op de boeking ook niet vermeld, maar toch. De 2e B van AirBnB staat toch voor Breakfast? Maar goed, we waren weer vroeg uit de veren, om voor de ergste hitte in Arches National Park te zijn. De ingang van het park ligt op nog geen 5 km van ons verblijf, dat is erg prettig. Bij veel parken kun je wel dichtbij overnachten, maar vaak zijn de hotelkamers dan erg prijzig. Ondanks dat dit park onder de “America the Beautiful” pas valt moesten we toch een toegangskaartje kopen, 2 dollar! Ivm de grote drukte in veel parken moet je soms een slottijd reserveren om binnen te komen. Rond de zomervakantie geldt dat voor alle dagen, daarbuiten alleen in het weekend en feestdagen, niet zo erg, want als bezoeker ben je gebaat bij zo min mogelijk mensen, dat is beter voor de foto’s😊. In eerste instantie had ik (een maand geleden) een tijdslot van 10-11 geboekt, deze was gelukkig zeer makkelijk om te zetten naar een slot van 8-9 uur.

Ook in Arches rijden we eerst helemaal naar achteren om van daaruit via uitzichtpunten en wandelroutes terug te rijden. Bij het laatste punt lopen we een trail van ongeveer 1,5 km en zien daar onze eerste Arch (boog). De route kun je nog verder lopen, maar dat wordt een behoorlijk stuk uitdagender. Wij zien daar van af omdat we nog veel Arches te gaan hebben. Ook hier op deze trail hebben we veelvuldig contact met de medewandelaars. Makkelijkste manier om contact te leggen is vragen om een foto te maken. Vaak horen ze dat we Nederlanders zijn en wij weten al snel dat ze vooral Amsterdam kennen. Ook Canadezen kruisen ons pad. Zij hebben, vind ik, dezelfde soort humor als wij, daarom klikt het vaak snel. We vervolgen onze weg en stappen veelvuldig uit om te genieten van dit mooie park. Je zou denken als je 1 rots hebt gezien, heb je ze allemaal gezien, maar niets is minder waar. Bijna elke bijzondere rots heeft zijn eigen naam, zoals; Double O arch, Private arch, Tunnel arch, Delicate arch, maar ook Sheep rock, Three Gossips, Balanced rock. En als je lang genoeg met elkaar in de auto zit zie je ook allerlei figuren in de rotsformaties😉.

Uiteindelijk brengen we ruim 4 uur door in dit park en houden het dan voor gezien. We keren terug naar onze hometown Moab en gaan downtown naar The Brewery voor, je raad het al, een biertje met een schaal Nachos. ‘s Middags brengen we door bij het zwembad en nemen een paar verfrissende duikjes in het wat warme water. Aansluitend verfrissen we ons en bereiden ons voor op de avondmaaltijd. Salade, gemaakt door de dames, met heerlijke Black Angus biefstuk. Deze gaan op de BBQ en worden door Rob voortreffelijk gebakken. Op heel veel plaatsen in dit resort tref je BBQ-pleintjes aan met meerdere BBQ’s, en daar wordt veelvuldig gebruik van gemaakt. Het plan voor morgen is nog onduidelijk, de agenda is leeg. Rob wil in elk geval uitslapen, want het vervroegde uitstapje vanochtend was hem wat rauw op het dak gevallen.

Ook weer zo bijzonder die uitgeslepen rotsen!

Simone 2024-09-07 08:52:33

Mooi hè, dit waren de laatste rotsen, nu nog een treinreis en wat shoppen in Flagstaff en las Vegas.