Loa - Capitol Reef NP - Cisco - Moab (330 km)

Verenigde Staten, Loa

Na een wat onrustige nacht staan we om 10 uur gepakt en gezakt klaar. Het hotel zag er goed uit, de eigenaren zeer vriendelijk en de kamers heel netjes en schoon, “niks mis mee” zou Olof zeggen (B&B vol liefde). Maar…. de vloeren, plafonds, muren, alles is gemaakt van spaanplaat of zoiets. Gisteravond werd de kamer boven ons bezet; vanaf de entree, door de gang, de slaapkamer in, we hebben zijn/haar route helemaal kunnen volgen. En vanochtend om 5 uur vice versa. Kortom slecht geslapen. Maar, we hebben vakantie en gaan er dus weer met frisse zin tegenaan. Het plan voor vandaag: we rijden rustig de stad uit (letten op de politieman met speedgun), en kijken onderweg waar we wat kunnen ontbijten, want het hotel had geen ontbijtservice. De eerste ontbijtstop valt wat tegen. We rijden verder door naar Nationaal Park Capitol Reef, dan naar Cisco en eindigen in Moab. In het park stoppen we voor wat foto’s maar blijven er niet lang.

De tweede ontbijtstop is beter. Inmiddels is het wel lunchtijd geworden, dus we sharen een goed gevulde tosti. Wel een leuke tent want ze hebben een verkleedhoek, met John Wayne achter de bar en wat hoeden om zelf op te zetten en wat foto’s te maken. Daarna vervolgen we onze weg naar Cisco over eindeloos lange wegen met maar weinig tegenliggers. Cisco is een soort ghost town, geen ghost town zoals de eerdere die we hebben gezien. Wel een verlaten stuk grond met lege, vervallen huizen en ontzettend veel rommel. Je zou het ook een vuilnisbelt kunnen noemen. Nee, een echte tegenvaller. We begrijpen niet dat zoiets op internet wordt aanbevolen. Vandaar rijden we na een half uurtje weg. Als we daar wegrijden komen er over het naastgelegen spoor 2 gigantisch lange goederentreinen voorbij. Toch wel imposant gezicht.

Iets verder slaan we af en rijden de scenic Byway Highway 128 op richting Moab ons eindpunt voor vandaag. Deze weg is echt heel mooi. De weg voert ons langs de Colorado River met aan weerszijden rode rotsformaties. We slingeren ruim een 1uur door de fantastische landschap. Ook hier stoppen we regelmatig voor het maken van de mooiste foto’s. Halverwege zit een mooi restaurant met uitzicht op de rivier. We stoppen daar voor een verfrissend biertje, maar helaas. Er wordt alleen drank geschonken bij een maaltijd (Utah law!), daar hebben we geen trek in, dus rijden verder. Iets na vieren komen we in Moab aan bij onze B&B, een prachtig luxe appartement in een resort, met zwembad. Als we de sleutels hebben pakken we de auto uit en gaan de stad even verkennen. Moab is niet bijster groot, maar we vermaken er ons wel eventjes. Er is ook een foodcourt met life muziek. Daar strijken we neer en eten bij een Grieks tentje een lekkere Gyrosschotel. Zonder alcohol, want er mag op straat geen alcohol worden verkocht (Utah law). We doen nog wat boodschappen voor “thuis”, want de komende dagen eten we lekker bij ons eigen appartement. Ook wordt er wat bier meegenomen voor bij de maaltijd, dat drinken we dus lekker thuis, dat mag wel!

Jammer van de tegenvaller. Als het er maar eentje is op de hele reis dan valt het nogal mee. De uitzichten op de rivier zijn wel weer heel erg mooi. Gauw vergeten die ene dag en op naar de volgende 😃

nicole.is.weg 2024-09-06 09:21:07

Nou dit was zeker niet zo erg, uiteindelijk wilde we toch ook de scenic tour doen en deze start (of eindigt) bij Cisco. Waarschijnlijk hadden we deze dan een dag later gedaan en nu hebben we een vrije middag.