Tulare - Mariposa Grove - Mariposa ( 250 km)

Verenigde Staten, Tulare

Ik zit aan het ontbijt en kan mijn oren niet geloven. Voor mij is de definitie van een GOED ontbijt een ontbijt met verse broodjes, croissants, verse jus d’orange, verschillende kaas/vlees beleg, koffie uit een bonenapparaat, diverse stukken fruit of fruitsalade en diverse soorten eitjes. Toch……? Vanochtend werd door 3 personen aan tafel beweerd dat we in dit hotel een goed ontbijt hebben gehad. Fabrieksbrood voor een tosti, sap uit een pak, geen kaas/vleesbeleg maar een kuipje jam, koffie van poeder, 1 soort ei en appels. Soms kan het nog slechter en bestaat het ontbijt uit een donut, koffie uit een thermoskan en een Energy bar. De grenzen van wat goed en niet goed is vervagen nu al. Ik ben benieuwd wat mijn medereizigers nog meer gaan accepteren.

Na het ontbijt checken we uit en vangt onze reis van een kleine 200 km aan naar Mariposa Grove voor een bezoek aan de Giant Sequoia Trees. Het bezoek aan deze gigantische bomen stond al langer op ons verlanglijstje. Na een lange slingerweg bereiken we de parkeerplaats en gaan met de gratis shuttle het park in. Als we uitstappen kunnen we uit verschillende trails (wandelingen) kiezen. We kiezen de 3,2 km lange Grizzly Giant trail. Dat lijkt niet veel, maar we moeten ook nog een redelijke hoogte overwinnen (en het is zo’n 30 graden). We komen langs de Grizzly Giant, 2700 jaar oud doorsnede voet 9 meter, doorsnede boom 4 meter en bijna 40 meter hoog. Daarna zien we nog de California Tunnel Tree (uitgehakte stam) en met een kleine omweg van 2 km the Faithful Couple trees. Het is toch wel jammer om te zien dat de verschillende bosbranden behoorlijk huis gehouden hebben in dit park. Vele stukken van het bos zijn weggevaagd, en verschillende grote sequoia’s hebben schade opgelopen. De sponsachtige bast van deze boom heeft gelukkig erger voorkomen.

Na 3 uur rijden gaan we verder naar de plaats Mariposa waar we 2 dagen in een B&B verblijven. We zijn iets te vroeg dus besluiten in de stad nog te gaan lunchen. We gaan zitten bij de Cinnamon Roll Bakery, een koffietentje met heerlijke koffie en heerlijke tosti’s en heerlijke Cinnamon Rolls, echt lekker. Daarna kunnen we wat eerder onze B&B in. Een leuk huis met 2 slaapkamers, woonkamer, keuken en alles wat we verder nodig hebben. In de lokale supermarkt halen we gegrilde kippetjes en ingrediënten voor een salade. Met een biertje en rose’tje hebben we een heerlijke maaltijd. Als de keuken is opgeruimd drinken we buiten nog wat op de veranda. En terwijl we daar in het halfdonker zitten, staat er plotseling een 🦌 in de tuin. Na een uurtje gaan we naar bed (voordat er een beer op de veranda staat)😧

Met veel plezier lezen we je reisverhalen!

Niek 2024-08-28 21:24:52

Heel herkenbaar dat Amerikaanse ontbijt. Net genoeg om een holle kies mee te vullen. Wat een prachtige boom is die sequoia in het echt zal die nog wel imposanter zijn.