Santiago de Compostella

Spanje, Santiago

Alsof het gisteren was ...
Vertrokken aan de voordeur in Beringen!
70 stapdagen 3 rustdagen , +- 2340 km , 30.000 hoogtemeters en 10 kg lichter. Dwars door België en Frankrijk. De Pyreneeën over naar Spanje en in een rechte lijn naar Santiago. Een lang tijd maar zeer snel voorbij gegaan ! Dagen van plezier , verdriet , vriendschap en veel verwondering en bewondering!! Iedereen met zijn eigen rugzak vol geschiedenis!
Hoe ik me nu voel ?? Fantastisch, zo blij dat ik dit hebben kunnen verwezenlijken, zonder enige kleerscheuren, zo blij met al de leuke contacten die ik heb gehad , zo blij met alles wat ik heb meegemaakt, maar ohhh zo blij dat ik terug bij mijn liefste ben ! Gisteren in de laatste km werd het moeilijk , het besef kwam dat het voorbij was , emoties sloegen alle kanten uit en dan sta je plots aan de poort aan Plaza del Obradoiro samen met Luc !! Een doedelzakspeler luidt het einde in , krijg er nog kippenvel van !! Op het plein worden we ontvangen door onze dames, een gelukzalig moment !
De Kathedraal is impressionant !!
Een dikke mercie aan Luc om me de laatse 115 km de weg te wijzen en een dikke mercie aan Marie Claire om mijn liefste te vergezellen! Na een glas bubbels onze oorkonde gaan afhalen. Opweg naar het bureau kwamen we souvenirshops tegen en zag ik zo'n bronzen schelp in de etalage liggen , die moest mee en zal een mooie plaats krijgen thuis ! Daarna richting ons huisje hier niet zover vandaan .De dames hebben heerlijk gekookt !! Een verademing na 73 dagen uit eten 😋. Nog enkele dagen in Santiago en Bilbao en dan richting Heimat .
Een welgemeende dikke mercie aan iedereen voor alle mooie , lieve berichtjes!! Het was een grote steun !! Een dikke mercie aan iedereen die G-Sport heeft gesteund!! Dat kan trouwens nog steeds !! Wanneer ik terug ben maken we de eindbalans.
Ik hoop dat jullie er net zo van genoten hebben als mij ! 27.4 km

Ik vind de juiste woorden niet om hier op te reageren....zo mooi beschreven....chapeau Christophe....❤️

Stien 2024-05-22 07:48:44

Proficiat, heel moedig en veel respect.

Marc Daemen 2024-05-22 07:52:57

Dank u Christophe dat we getuigen mochten zijn van jou avontuur, de mooie foto's en prachtige verslagen elke dag. Je bent een waardig pelgrim met een hart op de juiste plaats. Dikke merci en proficiat!

Maria 2024-05-22 07:56:00

Knap gedaan🥳🎉 Deze ervaring ga je nooit meer vergeten. Inderdaad het is voorbij gevlogen en al zeker voor ons die alle dagen vanuit onze zetel je machtig verhaal mee konden beleven.❤️

Marina en Eric 2024-05-22 07:56:34

Wauw wat heb je dat mooi beschreven. Ik heb je de hele tijd gevolgd en het waren echt heel mooie foto's. En nu natuurlijk rust met je familie en je vrienden. Echt chapeau dat je dit hebt gedaan 🍀💪❤️

Deferm Marina 2024-05-22 07:57:28

Wat een prestatie Christophe, DIKKE,DIKKE, proficiat. Zou het nog steeds dezelfde doedelzakspeler zijn als toen ik daar 12jaar geleden de poort doorstapte? Voor mij was dat ook heel emotioneel toen. Nu heb je de microbe te pakken, benieuwd wat jouw volgende grote tocht gaat zijn? Het ga je goed!

Lieve Coolen 2024-05-22 08:03:23

Chapeau Christophe dat je dit geweldig avontuur tot een goed einde hebt gebracht. Je hebt er zo lang naar uitgekeken en nu is het voorbij. Bedankt dat we ook een stukje konden mee reizen met jou door je dagelijkse verslagen en mooie foto's. Nu genieten van het vrouwtje, familie en vrienden.

Sylvia 2024-05-22 08:07:22

Sprakeloos van deze mooie prestatie.👍👏

Geeraerts Etienne 2024-05-22 08:16:13

dikke duim Christophe, wat een prestatie en mooie verslagen en foto's; Ik heb je elke dag gevolgd; geniet nu samen met je vrouwtje groetjes Eric

Eric 2024-05-22 08:22:42

🏆💪💖🥇✨🫶🍀

Els 2024-05-22 08:25:14

Het was een heel fijne ervaring om de laatste 115 km te mogen mee gaan met een ervaren en echte pelgrim .nogmaals bedankt voor de goede zorgen tijdens onze tocht .😍👍👏

Ĺuc 2024-05-22 08:25:35

Ferm, geniet nu maar van de mooie herinneringen want die kunnen ze u niet meer afnemen. Chapeau !!

Yves 2024-05-22 08:28:46

Super wat je verwezenlijkt hebt! Een ervaring rijker en wat voor één ! Groetjes

Ingrid en Leon 2024-05-22 08:28:59

Heel mooi verwoord...ken dat gevoel al heb ik maar 12 dagen gestapt🙏.Een dikke proficiat en je gaat nog lang nagenieten ❤️❤️

Ferraris Annamaria 2024-05-22 08:32:39

Nadat je zus vol trots vertelde over het waanzinnige avontuur waaraan je zou beginnen, was mijn interesse gewekt en heb ik de weg naar je blog gevonden. Elke dag werd ik samen met vele anderen getrakteerd op een mooi verslag en ik kreeg zélf goesting om op pelgrimstocht te vertrekken. Vanaf morgen helaas geen verslag meer in mijn elektronische brievenbus, jammer! Geniet nu maar van het samenzijn met je dierbare familie en vrienden en van die rugzak vol mooie herinneringen!

Nathalie Boiy 2024-05-22 08:38:25

Wauw, ik krijg er zelf een krop van in de keel. Hoe sterk, hoe mooi! Je mag verdorie trots zijn op jezelf. Echt sterk wat je verwezenlijkt hebt. Een gevoel, een ervaring, een heel avontuur die je je hele leven nog zal bijblijven. Niemand kan je dit nog afnemen. You did it, en hoe? Niet normaal! 🔥 Maar nu, lekker genieten van die overwinning, dat onbeschrijfelijke gevoel wat je aan niemand gaat kunnen uitleggen, die het niet zelf doorgestaan heeft. Sterk, echt sterk Christophe!

Saskia & Jonathan 2024-05-22 08:39:10

En of we genoten hebben van jouw verslagjes, foto's en video's. Maar we zijn vooral fier en trots om jou te kennen, onze superheld!!!!! Luc ook fantastisch gedaan. Dit verdient een 💐. Geniet van jullie vakantie!!!! 🫶🫶🫶🫶

Hilde 2024-05-22 08:46:55

Onwaarschijnlijke prestatie, onwaarschijnlijk veel respect voor jouw/jullie doorzettingsvermogen, moed en positiviteit! Supertrots op jullie! Geniet nog paar dagen en kom dan maar snel terug want we hebben je gemist! Tot snel X

Vanessa 2024-05-22 08:55:33

Proficiat Christophe dat je dit hebt kunnen verwezenlijken. Bedankt dat we elke dag hebben mogen mee genieten. Geniet nu maar goed van je vrouwtje , familie en vrienden.

Marnik & Krista 2024-05-22 08:59:33

Proficiat Christophe! Bedankt voor de mooie foto's en het fijne verslag elke dag! We genoten op afstand volle bak mee. Geniet nu nog van je weekje vakantie! Die rust heb je zeker verdiend. Tot ziens!

Patrick en Linda 2024-05-22 09:23:08

En of dat ik genoten heb, nog nooit zoveel op mijn gsm geweest 😅 en ja, die laatste kmters, ik ken het gevoel wel, alles speelt nu in het koppeke, van blijdschap, huilen, emoties komen naar boven en, dan de ontlading, alles loslaten. Yes you didend Geniet nog van jullie laatste dagen We zien je graag terug

Nineke 2024-05-22 10:24:04

Christophe ik deed een keer mee aan een wandeltocht in Beringen, en zag daar een flyer over je pelgrimstocht liggen. Wat was het genieten van je verslagen en je prachtige foto's. Je bent een "wandelwonder" niet gewoon. Zal vreemd zijn dat je niet meer elke dag je rugzak om moet hangen. Alle respect voor je prestatie. Groet Helma .

Helma de Bruine 2024-05-22 10:25:09

Toppie! Christophe, goed gedaan, het doel is bereikt. Geniet nog van de komende dagen en doe ook de groetjes aan Luc.

Herman Messiaen 2024-05-22 10:29:49

Dikke proficiat met je prestatie. Nu uitbollen fysiek en in gedachten. Al zal dat laatste niet zo gemakkelijk zijn.

Adriën 2024-05-22 10:38:42

Het was een genot om jouw tocht te volgen. Regen, zon, ontmoetingen, een sportieve uitdaging maar vooral een solidaire challenge! Chapeau, merci, wow! Bedankt voor dit avontuur! Hopelijk inspireer je anderen om hetzelfde te doen! Bedankt in naam van iedereen bij G-sport Vlaanderen!!! Ook aan alle gevers en sympathisanten merci, vergeet niet naar deze link te gaan in verband met jullie fiscaal attest: www.gsportvlaanderen.be/rijksregisternummer

Sander van G-sport Vlaanderen 2024-05-22 10:55:08

Knappe prestatie en wat een onvergetelijk avontuur,ben blij dat ik het heb mee kunnen volgen en genieten van de mooie foto's en de mooie verhalen,nu nog wat na genieten,groetjes

Jean Ronsse 2024-05-22 11:07:17

Top prestatie 💪 We zullen je dagelijks verslag gaan missen,al die mooie verhalen en foto's van je prachtige ervaring. Geniet nog van een paar dagen vakantie en tot binnenkort. Groetjes Wendy en Koen

Wendy en Koen 2024-05-22 11:52:40

Alle respect voor jou prestaties. Een dikke proficiat.

Leus Eric 2024-05-22 12:13:42

super goed gedaan xx

eline 2024-05-22 14:40:40

Je mag met recht en reden trots op jezelf zijn, proficiat!!!

Nicole 2024-05-22 14:43:09

Dikke proficiat voor deze mooie prestatie . Ook al een mooi artikel in de krant 👌 Nu nog nagenieten en bekomen hè . 🍾🥂

Emmanuëlla 2024-05-22 15:26:32

Schitterende prestatie Chistophe ! Respect ! Geniet nog van je dagen aldaar met je vrouw en vrienden !

Marie-Louise 2024-05-22 17:08:09

Proficiat kristof respect

Donja 2024-05-22 17:54:15

Geweldige prestatie, chapeau !

John en Brigitte 2024-05-22 18:35:12

Wauw! Wat een prestatie! Heel wat tijd om na te denken, te mijmeren, te plannen maar bovenal tijd om te genieten.

Dominique 2024-05-22 19:20:14

Dikke proficiat, Ik keek er elke dag op mijn werk ernaar uit om jou mooie belevenissen te kunnen lezen. Ik heb reeds voor ik jou reis ben beginnen te volgen tegen mijn vrouw gezegd, dat als ik het geluk heb om gezond te zijn op mijn 62ste wanneer ik hopelijk op vervroeg met pensioen mag deze reis ook zou willen doen!!! Nogmaals ene dikke Proficiat, het gaat U goed!

Paul 2024-05-22 20:15:04

Wauw man, knappe prestatie! Gefeliciteerd! Ik heb net zo genoten van jouw verslagen als jij van de wandelingen. Bedankt dat we mochten meegenieten ❤️

Annika 2024-05-23 09:57:01

Mercikes allemaal!! Jullie waren een fijn publiek!!

On.the.road.to.Compostella 2024-05-23 10:44:28

Mooie prestatie, herinneringen voor de rest van je leven. Chapeau.A3

a3vanpisanaaramendolara 2024-05-23 11:39:34

Chapeau, petje af voor u. Mooie verslagen en prachtige foto's, geniet er nu maar van. Raul ex werknemer printing paal