León

Spanje, León

Gisteren al een stukje van León gaan verkennen en weer wat bekenden tegen het lijf gelopen, samen gezellig wat gegeten en gedronken, superavond in een fantastische stad vol met barretjes en restaurants.
Vandaag als eerste naar Casa Botines , een gebouw ontworpen door Gaudi wat nu fungeerd als museum. Daarna naar
Basilica of San Isidoro , ook een museum. Dit is werkelijk prachtig !!! Mocht er geen foto's maken binnen , wat ik wel begrijp , dit moet je zelf gezien hebben . Voorwerpen zoals boeken , juwelen , muurschilderingen, ... van 1000 jaar en ouder ! Oké toen was het tijd voor de innerlijke mens aan te sterken ! Na een gouden tip terecht gekomen in Ezequiel, topzaak ! Na een korte siësta de Kathedraal bezocht , een prachtexemplaar .León was een zalige plaats om uit te rusten!
Wie ooit hier in de buurt is , zeker niet overslaan !

Wooouw, wat mooi weer, fijn dat je vandaag je rustdag hebt, kan eens goed doen ook heel andere bezienswaardigheden 😊 geniet nog van je avond en tot morgen Pelgrim. Wij zijn ook klaar voor de coast walk 😆

Nineke 2024-05-10 17:32:50

Amai, weer zo mooooooi!👍👍👍

Carine B 2024-05-10 17:43:41

Leon is inderdaad een prachtige stad met veel bezienswaardigheden. Ik ben er al 5 keer geweest. Buen Camino, Christophe. Groetjes. Paul.

Paul Vereecke 2024-05-10 17:44:04

Amaai hoe mooi is het daar en dan nog goed gezelschap en heerlijk weertje en geniet nog van je mooie avond 😉🌞🥾

Deferm Marina 2024-05-10 18:32:15

Mooie stad precies, nog nooit geweest. Een rustdag kan inderdaad ook goed doen. Een beetje cultuur opsnuiven, lekker eten en drinken! Geniet nog met volle teugen van het laatste deel!!

Patrick en Linda 2024-05-10 19:02:56

Ik blijf mee genieten, elke dag van uw prachtig avontuur.

Daniel vanwinge 2024-05-10 19:42:11

Super! Hopelijk heeft de rustdag deugd gedaan! Laatste loodjes!

Vanessa 2024-05-10 19:53:24

He Christophe wa mooie foto's prachtig echt waar 👍👍👍👍👍 , ge hebt goei gezelschap gehad lekker gegeten goe kunnen rusten , en ik blijf alle dagen mee genieten van uw prachtig avontuur en geniet er nog maar van , ik wens jou welterusten en tot morgen , het ga je goed jongen ☺️☺️☺️☺️🙏🙏🙏🙏

Lena 2024-05-10 21:38:08

mooie stad en zo tezien lekker eten en drinken,wat me zo op valt dat het in Spanje de steden en dorpjes allemaal zo proper zijn,geniet er nog van en stapt ze goe hé