Redecilla del Camino > Villafranca Montes de Oca

Spanje, Villafranca Montes de Oca

Gisteravond effe het dorpje in , welgeteld 10 min , begin het te gieten en te waaien .
Dan maar terug naar de albergue .Wat meegeholpen met Fernando in de keuken, niet veel maar genoeg om volgens hem om een glas wijn te krijgen😄 . Echt een topkerel , iedere dag opnieuw kookt hij voor 10 personen, diner en ontbijt . Vers gebakken brood , heerlijke champignonsoep en appeltaart, pataschotel uit de oven , lekker !! Was een gezellige avond , maar om 21.30 stak iedereen in zijn bed , moe maar voldaan !
Vandaag een korte etappe , verderop geen slaapplaats beschikbaar . Morgen naar Burgos , kleine 40 km . Vanavond in hotel San Anton Abad met tevens een slaapzaal voor Pelgrims , lig er vandaag met een 20 tal personen, Koreanen ,Duitsers , Nederlanders.... 24.5 km

Mooi te horen dat alles nog op schema zit, begint wel drukker te worden vraag mij af vanwaar dat de meeste vertrekken.

Geeraerts Etienne 2024-05-02 15:08:57

Top dat je Fernando geholpen hebt in de keuken, daar zal je van genoten hebben jij als hobbykok die super goed kan koken. Het is opmerkelijk drukker met pelgrims in Spanje dan in Frankrijk, wel fijn om kennis te maken met leuke mensen hé. Smeer je kuiten maar in voor je tocht van een goede 40km morgen 😉

Swinnen Rita 2024-05-02 15:14:46

Wauw echt weer prachtige foto's en fijn dat je in de keuken kunt helpen dan heb je eens wat anders te doen dan te wandelen. En geniet maar van het mooie weer. En je doet dat echt super 🥾💪

Deferm Marina 2024-05-02 15:18:52

Oh morgen al naar Burgos . Mijn vertrekplaats op 11/4 Laat maar weten welke slaapplaatsen ok zijn vanaf daar…. Ik hoop dat tijdens mijn wandeling de donaties ook weer volop binnen komen tvv ALS

Emmanuëlla 2024-05-02 15:49:24

Toen ik de Camino gestapt heb zijn we in Burgos geland en dan met de trein naar Léon om daar onze tocht aan te vatten. Dan zal ik veel gaan herkennen. Dankjewel voor de prachtige foto's.

Lieve Coolen 2024-05-02 17:59:20

Weer een mooi verslag van je etappe en foto's van de prachtige natuur. Af en toe eens een korte etappe kan ook deugd doen en nu maar hopen dat er niet te veel gesnurkt wordt deze nacht en je een goede nachtrust hebt. Geniet nog van je avond, wij genieten hier ondertussen van een klank en lichtspel.

Maria 2024-05-02 20:10:21

Je bent er bijna, je bent er bijna, maar nog niet helemaal 😅😅 eigenlijk kunnen we stilletjes gaan beginnen aftellen 😊 super foto's weer. Volgens mij stuur jij dat slecht weer naar hier 😅😅 ach, België he, het weer is hier alles of niks, gisteren te goed en vanaf vandaag nat nat en nog eens nat, enfin gelukkig niet koud. Dat hebben we toch niet in de hand,nemen zoals het komt, de natuur is dan ook fenomenaal maar zo onvoorstelbaar 😁 nog een fijne avond en een goede nachtrust pelgrim 😊

Nineke 2024-05-02 20:44:17

weer super foto's,wat een avontuur,het ga je goed doe zo verder