Op naar Dublin

Ierland, The Municipal District of Dungarvan — Lismore

Slapen in de tent is me weer prima bevallen. Geen matras met springveren, gewoon hard slaapmatje en slaapzak gaat uitstekend. Was wel stuk warmer dan eerdere nachten in de tent. Vanmorgen al weer vroeg wakker gemaakt. Een kraaienkolonie deed zijn best om iedereen wakker te krijgen, maar dat lukte niet erg volgens mij. Toen ik om 6.45 uur opstond was alles nog in diepe rust. Ik wilde op tijd weg want vandaag met de trein naar Dublin en die vertrok om 11 uur. En anders moest ik nog paar uur wachten. Het weer was nog beetje zelfde als gisteren. Boven zee nog wat mistig en tijdje later begint het beetje te miezeren. Route was niet zo moeilijk. Vanaf Dungarvan loopt er een Greenway naar Waterford, een fietspad over oude spoorlijn. Dus veel rechtdoor, klimmen en dalen heel geleidelijk en een enkele tunnel erin. Geheel is het 45 km. Kon dus aardig doortrappen en was om half elf al in Waterford. Kaartje gekocht en de perroncontroller gaf al aan dat er wel plek was voor de fiets. Hij zou wel helpen instappen. En zo gebeurde. Rit duurde ruim 2 uur en zo was ik net na 13 uur in Dublin. Daar eerst koffie met een broodje en vervolgens beetje de stad door. Bezoek gebracht aan St. Patricks Cathedral, een oude kathedraal die er binnen prachtig uitziet. Zie aantal foto's. Ook kwam ik de Jameson brouwerij van whisky nog tegen.
Vervolgens op zoek naar hotel voor vannacht. Die had ik geboekt, dicht bij de vertrekplaats van de ferry morgenvroeg. Nog even wat problemen met stalling van de fiets, eerst geen ruimte. De bazin erbij en het gaat lukken volgens haar. Wel gezegd dat ik m morgenvroeg op tijd terug wil hebben. Dat zou geregeld worden. Straks nog maar even keer precies afstemmen hoe laat. Incheck ferry is uiterlijk 7.05 uur.
Kamer ziet er prima uit, fijne douche en beneden in pub is ook keuze genoeg. Ben nu Nederlands elftal aan kijken, maar ook daar maken ze er nog niet veel goeds van. Ze waren al door maar dat zal waarschijnlijk als 3e worden en dus moeilijke tegenstander de volgende ronde. We gaan het wel zien, is niet belangrijkste op dit moment.
Vandaag nog 45 km op de teller. Morgen dus met boot en daarna weer trein.

Ook nog even een kerkdienst meegemaakt, was dat goed voor jou ! Mooie foto’s

Jan Oosterlaar 2024-06-25 20:52:42

Fijn dat het slapen in de tent weer goed ging, alleen wakker gemaakt worden door zo’n stel vogels is niet leuk, maar vannacht zul je daar geen last van hebben, dus lekker slapen en weer veel succes morgen . O ja weer hele mooie foto’s

mariët 2024-06-25 21:30:12

ik denk dat je daar wel kunt slapen geen last van vogels en mooi kerken maar verder weer veel succes ,

diny 2024-06-25 21:59:40

In z'n bed moet je toch uitslapen.🤣 wat een prachtige kerk. Veel succes maar weer!

Willemien 2024-06-25 22:33:32

Geen whisky fles meegenomen? deze had je na de miserabele wedstrijd wel kunnen aanspreken, succes met de laatste tochten naar ons mooie Heeten.