Naar Mizen Head en dan terug naar Skibbereen

Ierland, West Cork

Vanmorgen een keer niet wakker gemaakt door de vogels maar door paar loeiende koeien. Misschien had de boer zich verslapen of hadden ze al honger. Daardoor om half 7 maar opgestaan. Kop buiten de tent en warempel de zon was er weer. En die bleef ook hele dag wel aanwezig, soms paar wolkjes. Wel aardig wat wind uit noord oosten. Broodje en pak yoghurt als ontbijt en daarna alles rustig ingepakt. Vandaag dus eigen route beetje bepaald. Eerst naar het eind van dit schiereiland waar mooi uitzichtpunt moet zijn. Route erheen is al prachtig, soms blik op de zee, dan weer tussen de heuvels en rotsen door. En natuurlijk weer op en af. Helaas was uitertste punt niet bereikbaar, daar waren ze schijnbaar met de brug bezig om te herstellen of vernieuwen. Maar toch wel mooi om te zien. Dan stuk terug en voor een deel via andere route terug. Daar bij soort hunebed maar een broodje gesmeerd, was nog weinig gelegenheid voor geweest. Dit schijnt een soort historisch altaar te zijn geweest. Eerste groter plaatsje waar ik door kwam was Schull, daar koffie en kop soep genomen. Eindbestemming vandaag had ik bepaald op Skibbereen en via Google de route bepaald. Nou weet je dan maar nooit waar je precies uitkomt. In dit geval ging die wel zo min mogelijk over de grotere weg waar men 100 mag rijden en is het dus oppassen. Ging nu via allerlei boerenlandweggetjes waar soms behoorlijke gaten en kuilen in zaten. Ook paar flinke steile klimmetjes. Maar alles ging goed en rond 3 uur was ik in Skibbereen. Daar eerst paar boodschappen gedaan en dan naar de camping die dicht bij is. Daar ziet alles er schoon uit, maar verder is hier ook niks voor een eenzame fietser of wandelaar. Campersruimte met alleen tafel en bankje, koelkast en aanrechtblad om af te wassen. Verder geen enkel apparaat aanwezig en stopcontacten weer vergrendeld. Gevraagd en kan bij receptie nog wel mobiel opladen. Heb nu eerst verslag maar gedaan en ga straks in dorp wel wat eten.
Moet zeggen dat het mede door mooie weer prima dag is geweest.
De hele rit was 85 km en ruim 1000 hoogtemeters. Nog even en ik zit in Cork waar dan paar familieleden op bezoek komen.

Ziet er weer prachtig uit en een stoere fietsdag 😎💪

Ria 2024-06-18 18:23:31

In ieder geval had je beter weer dan hier waar de regen gestaag neer valt. Weer mooie foto's en zo te lezen kun je weer vroeg slapen. Nu op naar Cork ze verheugen zich er al op.

Betsy 2024-06-18 19:52:34

Willy we fietsen je tegemoet! Wij zijn nu tussen Wexford en Waterford, op de camping in Kilmore Quay.

Heleen van Wijnen 2024-06-18 19:56:22

👍

Jan Oosterlaar 2024-06-18 20:57:03

We hebben het elshoffeest weer overleefd op na een volgendmooi en gezellig weekend

Patrick 2024-06-18 21:18:25

Het blijven mooie foto's. Hoop dat het weer daar zo blijft. 🌞 En het is zeker waar wat Betsy zegt we verheugen ons er wel op. Nog een paar dagen wachten en we zien je in Cork.

Ria 2024-06-18 22:47:56

Wederom Willie weer een mooi verslag en mooie foto’s Wat fijn dat je mooi weer had om te fietsen, dat maakt het een stuk mooier Nog even en je ziet een aantal familieleden van je, gezellig, Fijne nachtrust en een sportieve dag morgen met hopelijk goed weer, groetjes van ons