2 dagen sightseeing in Cork en omgeving

Ierland, Cork

Gisteren heb ik het verslag maar keer overgeslagen en vandaag dan een korte samenvatting van het weekendje met de familie. Morgenvroeg gaat mijn fietsreis weer verder en gaat hun vlucht eind van de middag terug naar Schiphol. Samen een heel gezellig weekend gehad. Bezoek gebracht aan Blarney Castle met de tuinen er omheen. Castle wat eigenlijk alleen nog maar de muren zijn, niet binnen geweest want er stond al lange wachtrij. En daar zat weinig beweging in. Wel mooi park eromheen. Daarna nog uitstapje gemaakt naar de kust om de kliffen te zien, waar ik al geweest was. Helaas was het weer zaterdag heel anders beetje motregen en eigenlijk ook aardig mistig. Desondanks wel genoten en mooie foto's gemaakt. Vanmorgen bij opstaan was de zon meteen aanwezig en voelde het al warm aan. Hebben een hop on, hop of tourrit gemaakt door Cork en paar keer uitgestapt. Bezoek gebracht aan de Cork City goal ( oude gevangenis) en daar gezien hoe het er vroeger aan toe ging. En verder hebben we ons goed vermaakt op een terrasje en prima gegeten. Al met al prima onderbreking van mijn fietstocht.
Geen km's op de teller, wel paar foto's.
Morgen hang ik mijn tassen weer aan de fiets en vervolg de route nog paar dagen. Denk dat ik dan stukje met trein doe naar Dublin maar dat bekijk ik nog wel.
Groeten van ons allen uit Cork.

Prachtige foto’s 👍

Jan Oosterlaar 2024-06-24 08:02:46

Hallo allemaal, mooie foto’s en zo te horen hebben jullie het allemaal naar jullie zin gehad Goede reis terug en voor Willie nog veel fietsplezier gewenst door Henk en Mariët, groetjes

Mariët Hendriks 2024-06-24 10:33:21

Hoi Willy wij hebben bij Blarney op de camping gestaan! Was veel klimwerk! Gistern weer terug naar de kust naar Clonakilty en vandaag door naar Skibbereen. Ik zal je verslag teruglezen voor de aanbevelingen. Goede reis nog. Ons verslag staat op Facebook onder mijn naam.

Heleen van Wijnen 2024-06-24 16:45:41

Wat een mooie fietsreis maak jij weer , met prachtige foto's, veel succes nog Groetjes uit Dalmsholte