Weer een toeristisch dagje.

Ierland, Kinsale

Ja, inderdaad. Gisteravond mijn plan weer aangepast. Eerst wilde ik richting Cork fietsen en dan daar op Camping overnachten. Maar toen ik gisteravond de camping opzocht op internet, zag ik nogal negatieve reacties van anderen. Vrij duur en vrijwel geen voorzieningen. Was ook geen eigen website van die camping te vinden. B&B daar in de buurt was ook niks te vinden onder de 100 euro en waarom zou ik dan hier niet nachtje langer verblijven? Voorzieningen zijn hier uitstekend en dat voor 10 euro!
Voor de eigenaar was het ook geen enkel probleem. En zo kon ik weer beetje uitslapen. Werd toch wel op tijd wakker van mede kampeerders, een groepje Franse dames die gisteravond nog kwamen. Nou, als ik s morgens zo de boel moest inpakken, dan had ik wel paar dagen extra nodig gehad. Als ik opsta red ik het net binnen het uur om op de fiets te zitten, deze dames hadden daar meer dan 2 uur voor nodig.
Hier waren vanmorgen al verse broodjes te verkrijgen en koffie, prima dus om te beginnen. Daarna de fiets maar gepakt en richting Kinsale, ruim 10 km verderop. Eerst dorp beetje bezichtigd en daar kijk je je ogen uit: volgens mij proberen ze hier de meest kleurrijke huisjes/winkeltjes te krijgen. Heb er paar foto's van gemaakt. Ook daar smaakte koffie prima. Daarna verder naar oud fort, wel weer aardig klimmen en dan zie je de restanten van wat vroeger de verdediging was van dit deel. Ook aan overkant van water stond een fort zodat de baai van 2 kanten overzien kon worden. Daarna maar weer op terugweg via Sandy Cove, ook klein haventje waar het behoorlijk stonk, echt van dat drooggevallen stuk strand. Uiteindelijk kwam ik dan uit bij Old Head wat de punt is van deze landtong. En daar was het weer schitterend om even rond te kijken. Mooie kliffen waar je tot aan het randje (of er overheen) kan. En dat bij opnieuw een stralende zon met beetje wind☀️🤗. Van die wind profiteerden 2 paragliders die hier in de lucht rondzweefden. Die hadden zeker ook een mooi uitzicht.
En vanaf hier via de kust met paar stranden weer terug naar de camping. Dit keer nog wel even naar dorp gelopen en daar wat gegeten en tegelijk Denemarken zien spelen tegen Engeland. Straks op Camping volgt dan nog mooie wedstrijd.
Rondje vandaag was ruim 40 km. En dan morgen op naar Cork waar dan ook de familie naar onderweg is. Dat ik vanaf hier ook ongeveer 50 km.
We vinden elkaar vast wel ergens in deze mooie stad.
Tot later!

O ja@ Heleen: we fietsen elkaar tegemoet en ik denk dat we dan ergens in Cork elkaar tegen moeten komen. Maar of we elkaar dan zien? Dat is nog maar de vraag😂

Ja Willy, morgen fietsen wij ook richting Cork, maar dat halen we niet. We komen erg weinig vakantiefietsers tegen Zelfs niet op de Greenway, waar we het grootste deel van de dag op hebben gefietst. Ongeveer vanaf Waterford naar Dunvargan waar we nu op de camping staan. We volgen veel de eurovelo 1.

Heleen van Wijnen 2024-06-20 21:21:01

Wat een mooie foto's vandaag. Veel plezier morgen met de familie.

Mariska 2024-06-20 22:54:40

Prachtige foto’s en geniet van deze mooie dag samen met de familie 👍

Jan Oosterlaar 2024-06-21 08:08:49

Al die kleuren daar wordt je toch blij van. Mooi man. Geniet van elkaar en al het mooie!

Willemien 2024-06-21 08:21:36

Willie, weer een heel mooi verslag en mooie kleuren Ga lekker genieten daar met de familie samen Veel plezier gewenst, groetjes van ons aan iedereen

mariêt hendriksi 2024-06-21 15:02:31

Wat een mooie foto’s, vooral van dat kleurrijke dorp ( verf was misschien in de aanbieding) Een erg mooi gedeelte van Ierland , geniet ervan en nog veel succes. Groeten van ons.