Weer op de fiets, op naar Dungarvan

Ierland, Glenbrook

Ja mensen, het weekend is weer voorbij. Is gedaan met luieren en door de stad slenteren, terrasje pakken en in de zon zitten. Vandaag moeten de benen weer aan het werk en nog behoorlijk ook. Maar dat gaat lukken, ze hebben paar dagen rust gehad. Vanmorgen eerst met familie nog ontbijt gehad, daarna alles ingepakt, huisje opgeruimd en net na 9 uur stond ik startklaar. Afscheid genomen en de familie heeft vandaag nog wat tijd om hier nog wat te bekijken voordat ze eind van de middag weer naar Schiphol vliegen.
Ik ga op pad naar Glenbrook waar ik een kleine oversteek moet maken met de ferry. En daarna kan ik de route weer vervolgen. Het weer is opnieuw anders dan gisteren, wel aangename temperatuur maar ik mis de zon een beetje. Zeker vanaf Youghal waar ik weer dicht langs de zee fiets. Er komt een mist opzetten en die bleef eigenlijk aanwezig tot eind van de middag toen ik bijna over was. Niet heel dicht, maar uitzicht naar zee was er niet. De route ging door paar dorpjes en verder door boerenlandschap, niet heel bijzonder om te bekijken. Wel was het bijna geheel vlak, dus kon ik aardig doorfietsen. In Youghal was het tijd voor koffie en een broodje, verder had ik nog genoeg boodschappen voor vandaag en morgenvroeg. Ook kwam ik daar door mooie klokkentoren, zie foto.
Einddoel vandaag was dus Dungarvan, althans camping daar vlak in de buurt. Die had ik ook vrij snel gevonden en heb de tent weer opgezet. Is vrij grote camping met helaas geen zitruimte voor fietsers. Alleen maar weer een ruimte om spullen af te wassen. Toiletten en douches zien er keurig uit. Krijg net van de campingjongen nog wel een ruimte aangeboden waar ik kan zitten en ik redelijke wifi verbinding heb. En daar nu verslag gemaakt.
Op de teller vandaag 118 km, jawel. De benen konden het best aan! Morgen nog kleine 50 km naar Waterford via een fietspad en vandaaruit wil ik dan trein pakken naar Dublin.
Wordt vervolgd.

Het was een heel leuk weekend met zijn allen. Wij zitten op dit moment in de trein en zijn bijna over. Willy nog veel plezier op de fiets. Groetjes

Ria 2024-06-24 21:40:54

Voor je het weet ben je weer thuis, nog even genieten van de laatste tochten daar 🚴

Edwin 2024-06-24 22:10:47

Dat was weer een pittige dag 118 km 👍

Jan Oosterlaar 2024-06-24 23:09:58

Hoi Willie, dat was weer even anders hè? Na zo’n weekend, maar ja dat is ook zo toch? geniet ervan, groetjes