Een warme dag☀️🤗

Ierland, Unionhall

Weer prima geslapen vannacht en werd al warm in de tent toen ik wakker werd. De zon deed al aardig zijn best om alles op te warmen. Gebruikelijke rondje weer afgedraaid. Alles rustig aan want vandaag is weer makkelijke etappe. Het gaat merendeels langs de kust met af en toe stukje binnendoor. Voor het eerst fiets ik vanmorgen weg zonder jasje aan, meteen in wielershirt. Laatste dagen was er ook zon, maar was temperatuur toch nog wel fris. Nu voelt het anders aan, denk in de middag wel rond de 20 gr. In Glandore is haventje met paar terrasjes, tijd voor een koffie. Maar helaas, deur is wel open maar ze zijn nog aan schoonmaken en kan geen koffie krijgen.
Dan maar verder naar Roscarbery. Volgens boekje ook mooi dorpje waar je even moet gaan kijken. Maar ja, leuk gezegd. Bord geeft aan richting centrum rechtdoor, maar dat is me een steile helling. Poging gedaan maar halverwege moeten afstappen. Fiets verder duwen heeft ook geen zin, dus die maar aan kant gezet en verder gelopen. Kom inderdaad op mooi pleintje uit met verschillende winkeltjes. Daar was ook koffietentje bij en dus geluk. Daarna weer verder, stuk langs mooie baai. In de middag aangekomen in Clonaklity, mooi toeristisch stadje. Beetje rond gewandeld en wat gegeten. In Timeleaque nog de restanten van een oude abdij bekeken. Alleen aantal muren staan er nog. Kerkhof binnen en buiten, die nog wel in gebruik is. En daarna op weg naar de camping in Ballinspittle. En die is gevestigd rondom een heel oud herenhuis. Deel is ook een ruïne, in andere delen zijn de verschillende ruimtes gecreëerd. En hier is wel degelijk aan de eenzame fietsers en wandelaars gedacht. Een loungeroom met verschillende banken waar je bijna niet meer uitkomt. En een mega tv scherm aan de wand en verder nog een grote, echte snookertafel. Ook de campingbaas is aardig en verteld van alles wat er te doen is en ook waar je in omgeving terecht kunt. En in keuken staat ook nodige apparatuur. Dit keer geen zin meer om naar dorp te fietsen voor avondeten. Ik had nog pakje noodrantsoen en hoef dat alleen maar warm te maken. En als nodig is nog brood genoeg.
Het was dus een prima dag en de avond kom ik ook wel door met nog een voetbalwedstrijd op EK.
Vandaag niet zo veel km, maar 66 op de teller.

Je zult daar nu wel genieten in een luie stoel en dan ook nog voetbal kijken. Wat een luxe. Top voor elkaar. Je hebt weer mooie foto's geschoten. Nog een paar dagen en dan kunnen wij mee genieten. Groetjes

Ria 2024-06-19 22:18:12

Prachtig Willy 👍

Jan Oosterlaar 2024-06-19 23:13:32

Hoi Willie, weer lekker gefietst begrijp ik en ook nog een mooie wandeling gemaakt Dan kom je op de camping met een luie stoel en een groot beeld tv, dat wordt lachen en voetbal kijken Geniet ervan en veel succes morgen