Graan, piepers en maïs

Denemarken, Nibe

Vanochtend werd ik wakker van het zonnetje wat op het tentdoek stond te branden. Dat belooft wat voor vandaag! Hempje was meer dan voldoende en met de wind in de rug zweefde ik door de Deense velden. Graan, piepers in de bloei, maïs. Wat paardjes in de wei. Lekker asfalt. Prima zo.

Rond lunchtijd kwam ik in Aalborg aan, hèt stadje in het noorden. Een mooi oud centrum en goeie bord Caesar salad. Via de haven ging ik de stad weer uit en vervolgde mijn route door de Deense velden. Graan, piepers in de bloei, maïs… graan, piepers, maïs….

‘Hier is geen f*ck aan!’ hoorde ik mezelf hardop zeggen. Ik fietste al dik een half uur op dezelfde saaie weg met links en rechts niks te zien en toch had iemand gedacht deze op te moeten nemen in het Fietsnetwerk. Eén landelijk en één regionaal.

Bij de eerstvolgende camping heb ik mijn tentje neergezet en ben lekker in het heerlijke zwembad gedoken om eens rustig mijn plan te maken. Dat is gelukt. Morgen terug naar Aalborg langs graan, piepers en maïs :-)

Haha, succes morgen dan weer met de graan, piepers en mais! Benieuwd wat je na Aalborg dan weer gaat doen ;).

Yvonne Huijs 2024-08-05 19:45:07

hahaha dat wordt leuk andere kant komt alles omgekeerd eerst mais dan piepers en dan pas het graan doe er je voordeel mee zet hem op stoempert maar zoals steeds je komt er weer morgen een nieuw verhaal over graan mais piepers sucses limburgse groet van ons

twee fans uit berghem 2024-08-05 20:18:43

Is weer eens wat anders dan rijst, graan, rijst, rijst, graan, zoals in de Povlakte. ;-)

Everdiene 2024-08-06 07:50:04

Het lijkt Noord-Frankrijk wel!