Sommartiden Hej Hej

Zweden, Ugglarp

Het is zomer in Zweden. Iedereen is buiten in korte broek, stranden vol, spelende kinderen. Nu weet ik dat ze dat ook allemaal doen als het wat regent, maar toch. Het is 20 graden, soms zon, soms wolk, maar heerlijk doe-weer.

En dus begon ik vandaag langzaam. Ontbijtje op de camping, rustig alles inpakken om half 10 fietste ik weg. Om kwart over 10 kwam ik langs een te leuk plekje om niet nog een ontbijtje te doen. Voila. Na weer een kwartier fietsen botste ik op de perfecte wildkampeerplek, maar dat zou iets teveel gelanterfant worden. Door naar Halmstad.

Lunch en een ijsje en verder richting Tylösand, The place to be in de strandminnende menigte. Èn midden in de Algarve van Zweden. Als het er geen 6 waren, zijn het er zeker 5. Golfbanen in overvloed. En allemaal even sappig groen en piekfijn verzorgd.

Het is weer een camping geworden, prachtig aan zee. De halve kust is hier een natuurgebied met ‘niet kamperen’ bordjes. En ik, de brave Hendrik, leg me dan maar neer bij een goeie douche, schoon sanitair en een heerlijke schaal mosselen zittend in de loungeset met een glas witte wijn in de zonsondergang. Jammer…

Poeha poeh

Yvonne G11 2024-07-25 20:33:15

Niks jammer Olga. Niks op tegen om op een camping je plekje op te maken. Maar wàt een mooie route!

Albert 2024-07-25 20:46:11

Wat is er op tegen om te genieten van het mooie weer, schoon sanitair, prachtige omgeving en culinair de mosseltjes? Je bent een gezegend mens om dit mee te kunnen maken toch.... wij genieten mee met jouw reisverslagen

Joke 2024-07-25 21:01:08

Genieten Olga

Joze 2024-07-25 21:58:03

Je mag jezelf best verwennen hoor heb je verdiend.Het is wel een prachtige trip die je nu maakt,schitterend .Nog veel fiets plezier!!!

Mieke 2024-07-25 22:45:56

Hej Olga, wat fijn terug iets van jou te lezen! Ik weet niet of je ons nog herinnert, maar wij zijn die Belgen waarbij je eens geschuild hebt bij hevige regen vorig jaar tijdens jouw wandeling in Gällö. Fantastisch en heel moedig van jou om dit jaar er terug tegenaan te gaan! Dikke knuffel van ons en nog een veilige en fijne trip!

Brenda 2024-07-25 23:24:42

Je hebt een heel zwaar leven.

Everdiene 2024-07-26 06:47:01

Wat een top vrouw zo alleen al die mooie reizen maken

Marlene raijmakers 2024-07-26 09:39:10

Zo leuk om elke dag te kijken wat je nu weer beleeft. Het is mooi!!

Wilma 2024-07-26 10:08:03

Oh wat jammer, ik snap je wel Olga. Wie wil er nu schoon sanitair, goede douche en een schaal mosselen 😉 maar gelukkig heb je wel skinkost yammie. De foto's zijn weer prachtig!

Kristel 2024-07-26 13:19:16

Haha heel zwaar leven heb je zeg! En wat geweldig die schommel van een autoband!

Yvonne Huijs 2024-07-27 07:36:09

Heerlijk aan het genieten Olga En een hoop leuke foto's Heel veel plezier nog.