Orust

Zweden, Västra Götaland County

Wat is het prachtig hier!! En wat weten veel mensen dat… Het kost wat moeite om de drukke wegen te vermijden, maar de fietsroute helpt een beetje. Een beetje, want er zijn meer bordje niet dan wel.

Maar als je dan eenmaal los bent van de campers is het een mooi landschap. Het zijn de Limburgse heuvel, not easy, en de Zeeuwse wind. Het net gemaaide gras in de vallei geurt heerlijk kruidig en zodra je uit het bos draait, of een andere bocht om drijven de rotsachtige eilanden in de zilveren zee.

Ik ben nu op Orust, het eiland van Emííííl van de Hazelhoeve. Iedereen van mijn leeftijd en verder kent deze verhalen van Astrid Lindgren zeker, andere zouden ‘t eens moeten opzoeken. 👀

De mooiste foto vandaag heb ik niet kunnen maken. Tegen negenen deze ochtend klom ik door het bos een flinke heuvel op. Een auto wilde me inhalen, maar ik zag beweging boven in de berm. Stak mijn hand op om de chauffeur te laten inhouden. Samen gingen we langzaam vooruit tot boven op de weg een prachtig hert keizerlijk statig de weg overstak. In het tegenlicht van de zon leek het magisch!

En vervolgens de tumbs-op van mams en een achterbank vol joelende en zwaaiende kinderen was de bonus.

Wow! Dit klinkt als een fantastische dag!

Marianne Buitenhuis 2024-07-31 17:55:10

Hoi Olga, Wat een prachtig reisverslag weer ditmaal vanuit het mooie Zweden. Elka avond na het eten is dit mijn toetje. Genieten! Groetjes, Marij

Marij 2024-07-31 18:11:05

Ha Olga, Inmiddels ben ik bijgelezen en bijgekeken met de foto's ;-). Keileuk om jouw dagverhalen te lezen en jouw avontuur in Zweden zo te kunnen volgen. Prachtige foto's en mooie natuur. Fijn dat het er relaxed aan toe gaat daar. Geniet nog lekker van jouw vakantie. Groetjes, Leonie

Leonie 2024-08-01 00:17:56

Een overstekend hert als beloning, mooi moment Olga

Jozé 2024-08-01 08:42:06

Wow een hert zo dichtbij!! Wat bijzonder!